Byta DSG-spak

redlinish
18 mars 2009 · 64 Inlägg

Har letat och letat, men ville bara ha ytterliggare bekräftelse. Är det möjligt att byta ut själva spaken i en DSG-låda? (Då ja tycker original ser otroligt stenålders ut)

http://car.kak.net/bilder/vw/vw_dsg07l.jpg

Sarge
18 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Svar ja. Hela paketet får bytas ut (knopp, damask, "bottenplatta" etc), man köper ett helt nytt kit (ED30 med golfbollen och röda sömmar är rätt snyggt, tycker jag) och trycker dit, men jag antar att du redan känner till den biten.

Senast redigerat av Sarge (18 mars 2009)

redlinish
18 mars 2009 · 64 Inlägg

Sarge skrev:
Svar ja. Hela paketet får bytas ut (knopp, damask, "bottenplatta" etc), man köper ett helt nytt kit (ED30 med golfbollen och röda sömmar är rätt snyggt, tycker jag) och trycker dit, men jag antar att du redan känner till den biten.

Jaha ok, och vad ligger prislappen på en sådan här uppgradering?

Sarge
18 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Jag har ingen exakt prisbild, men runt 300 dollar tror jag det ligger på. Jag kan säkert hitta ett par exempel åt dig, men jag behöver veta vad det är för bil (modell, årsmodell, motor).

redlinish
18 mars 2009 · 64 Inlägg

Sarge skrev:
Jag har ingen exakt prisbild, men runt 300 dollar tror jag det ligger på. Jag kan säkert hitta ett par exempel åt dig, men jag behöver veta vad det är för bil (modell, årsmodell, motor).

Bil: GOLF IV R32 -03

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang