Kända fel på V70R??

Iron Volvo Frälst.
21 mars 2009 · 210 Inlägg

Har tänkt köpa mig en Volvo V70R.
Helst en saffran 2wd och manuel låda.

Vad ska man tänka på är det värt det eller ska man satsa på någe annat?

Senast redigerat av Iron (21 mars 2009)

Lozinmust "Unloaded"
21 mars 2009 · 1 557 Inlägg

en FWD är väl i rätt banor iaf, då AWD:n inte är en hurra-historia ifall man börjar trimma och ha sig. Det är nog värt.

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
Iron Volvo Frälst.
21 mars 2009 · 210 Inlägg

Mechanimal skrev:
en FWD är väl i rätt banor iaf, då AWD:n inte är en hurra-historia ifall man börjar trimma och ha sig. Det är nog värt.

Tänkte mest ha det som en fin bil och åka i så man kan få lite fart på 945an.

Men finns det någon som vet vad som är kända fel på dom?

Volvo_Mannen Volvoskadad
21 mars 2009 · 6 017 Inlägg

Kolla så ECC funkar. Brukar vara dyrt att fixa på dom.
Sen är det väl som på 850 att kolla olje-läckage mellan motor och låda.
Dessa bilar rostar i princip inte.

Senast redigerat av Volvo_Mannen (21 mars 2009)

Jonas
Iron Volvo Frälst.
21 mars 2009 · 210 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Kolla så ECC funkar. Brukar vara dyrt att fixa på dom.
Sen är det väl som på 850 att kolla olje-läckage mellan motor och låda.
Dessa bilar rostar i princip inte.

ok. Ingen annan som vet någe som brukar jävlas med dom?

ozzy ★★★★★
21 mars 2009 · 455 Inlägg

dom problem jag hade med min s70r var att kopplingen slira väldigt mycke efter steg3 trim, sen styrservon gick sönder två ggr om riktigt dyrt också blev det. annars var de inga större problem med min dock bara gått 9000 mil iofs smile

Stefan Varberg Supraman
21 mars 2009 · 2 300 Inlägg

kolla läckage mellan motor och låda, även kolla kopplingen så den tar som den ska.
Kolla så att all el fungerar och ecc.
ecc på dessa ska man låta va på jämnt för att dom ska fungera felfritt.
övremotorfästet, den stora bussningen brukar va slut, lämpligt att ersätta med powerflex.
främre krängningsstag tar slut fort kolla även bakre länkarmsinfästning kan korridera ibland så kolla så att den e fin.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
21 mars 2009 · 1 948 Inlägg

Fel som jag sett att många har och som både jag och folk jag känner haft på 850/v70

1. dunkar i framvagnen, några stag där som blir dåliga(kränghämmarstag?)
2. kassa syncringar
3. övre motorfäste kass.
4. tomgångsmotorn
5. läcker olja mellan motor och låda.
6. knackande lyftare
7. växelänkage utslitet(wire men en slags bussning som slits ut)
8. rost, speciellt undertill och på bakluckan, stort problem på 850.. inte säker på v70.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
666_Beast
22 mars 2009 · 1 863 Inlägg

Tidigare ägare brukar vara ett problem med såna bilar...

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Iron Volvo Frälst.
22 mars 2009 · 210 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Fel som jag sett att många har och som både jag och folk jag känner haft på 850/v70

1. dunkar i framvagnen, några stag där som blir dåliga(kränghämmarstag?)
2. kassa syncringar
3. övre motorfäste kass.
4. tomgångsmotorn
5. läcker olja mellan motor och låda.
6. knackande lyftare
7. växelänkage utslitet(wire men en slags bussning som slits ut)
8. rost, speciellt undertill och på bakluckan, stort problem på 850.. inte säker på v70.

Det var en del bra tack.

En undran till.
Steg 3 är vanligt på dessa bilar bra eller dåligt??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang