Gamecube i bilen

Hiroschi
23 mars 2009 · 53 Inlägg

Bygga in en gamecube/spelkonsol i bilen..många som gjort det men har bara sett det i showbilar och de är alltid så radikalt ombyggda..big_smile
Skulle det vara ett lyckat koncept? (och nej..denhär bilen skall vara endast bruksbil,ingen utställningsbil. ^^)

Funderar om att ta bort cigarett"modulen" från mitt konsolen..(Eller  klämma in den med vilja,110% våld och vaselin,så att den är lite mer dold och man har ännu kvar cigarett luckan så man skulle kunna "fälla" upp den lite?)
För där har man färdigt en 12v lina som behövs och utrymme.
En skärm i solskyddet(fäst i taket,så ni förstår..hoppas jag:D) så att man skulle "bredda" det så man får in en lite större skärm och dra kablarna under taktyget och ner genom A-stolparna.

Bra eller dålig idé? All kritik mottages tacksam,så spar inte på orden;)

Opel Tigra (1996)
carbonized
23 mars 2009 · 38 Inlägg

Är inte gamecube ganska gammalt?

Hiroschi
23 mars 2009 · 53 Inlägg

jo,men när man inte vill lägga ut så mycket pengar på det wink kan ju hitta en gamecube för 10€ å så..tycker det är helt bra pris nog,med tanke på att jag har en (nyinköpt till slumppris) här inne och har skaffat en del spel till..big_smile mer som en kul grej än något som man spelar mycket på dedär i bilen mer..smile


Har ingen annan någonting att säga?hmm
va int blyga,fast ja e ung å dum så bits ja int;)big_smile

Senast redigerat av Hiroschi (23 mars 2009)

Opel Tigra (1996)
Hiroschi
24 mars 2009 · 53 Inlägg

började fundera över det själv när man kolla hur stort det var och så..big_smile
Brorsan kom med en passande idé att lägga den där bak mellan sätena i hålet.
får se vart man sku slänga den iaf..big_smile
Vibrationerna har ja inte alls tänkt på men blir väl att försöka dämpa upphängningen av den på något sätt.
Bra fundering:D

Hehe,självklart mariokart i bilen annat skulle ju vara tokigt..;D

Opel Tigra (1996)
Hiroschi
24 mars 2009 · 53 Inlägg

intressant..
Det där ser ut som ett bra alternativ bara man skulle få till en lågprofilslösning som sku hjälp nå då man inte vill ha ett torn med gc'n högst upp på inne i bilen.big_smile

Vet någon av en en billig och ganska liten skärm?..(sku behövas en med scart uttag,det är det som gör det knepigt..^^) Sverige eller Finland,det är ingen riktig skillnad.

Opel Tigra (1996)
omega_power Adam Opel
24 mars 2009 · 35 Inlägg

Släng in ett X-box 360 istället de har jag i min och det är absolut inte känsligt för vibrationer. kirrat o klart!

omega_power Adam Opel
24 mars 2009 · 35 Inlägg

jaså ofan! ja jag kanske hade tur med mitt dåbig_smile

Fellow
24 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Cdm-mattor mot vibrationerna, vettefan hur pass det är tillgängligt för privatpersoner dock.

Senast redigerat av Fellow (24 mars 2009)

Finnmerchant Oseriös Aktör
24 mars 2009 · 592 Inlägg

jag har min bärbara dator i bilen, på golvet och den har hållit allt

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang