Trimma Mitsubishi eclipse 93.a hjälp

Kaffepannan
29 mars 2009 · 15 Inlägg

Hallau garaget! Jo de är såhär jag hade tänkt göra min Mitsubishi eclipse lite snabbare tongue. Har läst på forum och annat att man tyvär inte kan göra så jätte mkt på denna bilen eftersom den inte har turbo och andra saker. Men nu till frågan  vad kan man göra på den ? Jag vill inte lägga ut en förmögenhet nu men kan man fixa några billiga saker så den går lite bättre och lite kraftigare ? Försökte byta filter i den till sportluftsfilter men de är nog någon speciell storlek för den jag lånade av en polare passade inte sad. Men som sagt vad kan man göra för att den ska bli lite snabbare,piggare och kraftigare smile. Om den drar lite extra bensin gör inget hehe.

MVH Kaffe

Thony_mannen
29 mars 2009 · 263 Inlägg

Skippa dessa planer. Det kommer ändå inte bli till de bättre. Sälj bilen och köp en bil med många hk orginal eller eller turbobil. För en eclipse är väl inte nåt skrytåk med mer än 150hk på sin höjd.

Så köp en ny bil eller lägg fram pengar och köp turbo till den...

Volvo-Real-Power!
Kaffepannan
29 mars 2009 · 15 Inlägg

Thony_mannen skrev:
Skippa dessa planer. Det kommer ändå inte bli till de bättre. Sälj bilen och köp en bil med många hk orginal eller eller turbobil. För en eclipse är väl inte nåt skrytåk med mer än 150hk på sin höjd.

Så köp en ny bil eller lägg fram pengar och köp turbo till den...

Jo men nu äre så att jag har inte råd att bara slänga ut pengar på en bil me turbo och hela kittet ^^ utan får nöja mig me denna tills jag har mer pengar.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
29 mars 2009 · 2 203 Inlägg

Mitt tips att du behåller din bil som den är och sparar ihop en slant till en värre bil. Det är inte värt pengarna för det som måste göras för att den ska bli starkare. Att byta till ett öppet filter som jag fattade det som att du försökte med ger inte några kännbara HK på din bil.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 mars 2009 · 5 042 Inlägg

Eller så små trimmar du bilen titt som tätt när du har råd!
Börja tex med riktigt avgas, Extractor ( stavning ) ? grenrör, Byt till vassare kamaxel , öppet filter , ev chip , plana o porta toppen, öka soppa laddet o vrid fram tändning lite , Då har du ju kommit en bra bit på vägen!

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang