H&R Sänkningsats till en R32 06? Värt? för nackdelar?

Bapee
29 mars 2009 · 32 Inlägg

Tja!
hade tänkt att sänka min kärra några milimeter (kanske 25) då tänkte jag i självfallet bara byta fjädringen till en sats h&R ! kommer bilen gå sämre? är orginal fj'dringen till R32 mkt bättre än en lagom bra H&R sats?
Någon sats ni kan rekomendera? samt hur mkt kostar en montering på ett ungefär?
tacksam för svar!
MVH A

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
30 mars 2009 · 581 Inlägg

Jag vet inte hur hårda R32 fjädrarna är, men känner du att bilen kränger mycket när du svänger hårt så kan du slänga på hårdare fjädrar. Dock så bör man också skaffa lite lägre profil på däcken, annars så kränger dom istället. Högst 55profil, kan rekommendera 40-45 profil.

Bilen bör gå bättre, speciellt i svängarna. Men du kanske kan behöva göra en Hjulinställning också om camber vinkeln blir för stor, men 25mm är inte speciell mycket så det är väl ok tror jag. Du lär väl märka det om däcken bli ojämt slitna.

H&R, Tein, D2 är bra märken.

Montering kan du göra själv, köp en fjäder kompressor och kolla på lite youtube videos. Blir billigast så, plus att du får erfarenhet smile

Men i värsta fall kan det gå sämre också, isåfall är det coilovers som gäller.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Rspeter Audi A5 quattro driver.
30 mars 2009 · 2 203 Inlägg

Försök att hitta värre krängningshämmare. Då blir det stor skillnad.

audia4q
31 mars 2009 · 31 Inlägg

bilen blir lite stötigare om du sänker den, min gamla a:4 sänkte jag 55mm och det var ingen familje bil direkt efter det wink
men deet blir sjukt bra väghållning big_smile

Audi A6 3.2 Quattro "performed by fekzen" (2006)
Volvo Duett (1957)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang