Ang montering högtalare i dörrar, har jag fattat rätt ?

eastonenn
1 april 2009 · 37 Inlägg

Nu ska vi se om jag har fått de hela rätt för mig =P, När man sätter dit högtalarna i dörrarna så ska det vara tätt hela vägen från där man skruavr fast högtalaren ända in till själva "lådan" mellan de 2 plåtarna som dörren består av, sedan ska man även täcka igen små,stora hål som sitter på den första väggen den närmst kupén så att inte ljudet läcker ut där.
Så man kan säga att mellan den interiöra dörrsidan och den första dörrplåten skall det inte komma ut nåt ljud ?
Eller kan nån förklara lite lättare =P eller kanske visa med bild ?

Unander Evighetsprojektist
1 april 2009 · 216 Inlägg

Att visa med bild vore nog en ypperlig ide.
Sen beror ju det hela även på hur noga du vill vara...

Men en bild underlättar som sagt alltid smile

eastonenn skrev:
Nu ska vi se om jag har fått de hela rätt för mig =P, När man sätter dit högtalarna i dörrarna så ska det vara tätt hela vägen från där man skruavr fast högtalaren ända in till själva "lådan" mellan de 2 plåtarna som dörren består av, sedan ska man även täcka igen små,stora hål som sitter på den första väggen den närmst kupén så att inte ljudet läcker ut där.
Så man kan säga att mellan den interiöra dörrsidan och den första dörrplåten skall det inte komma ut nåt ljud ?
Eller kan nån förklara lite lättare =P eller kanske visa med bild ?

eastonenn
1 april 2009 · 37 Inlägg

Har du nån bild då =P ?

-Akerfeldt-
1 april 2009 · 2 638 Inlägg

eastonenn skrev:
Har du nån bild då =P ?

Det är nog bättre om du visar en bild på hur det ser ut i din bil, det underlättar det nog för alla wink

eastonenn
1 april 2009 · 37 Inlägg

Aker_s40 skrev:

eastonenn skrev:
Har du nån bild då =P ?

Det är nog bättre om du visar en bild på hur det ser ut i din bil, det underlättar det nog för alla wink

Ja har ju inte byggt än seddu =P

eastonenn
1 april 2009 · 37 Inlägg

Det är iaf en V70 -97

smiler
1 april 2009 · 672 Inlägg

Ljudet lär ju inte direkt tränga igenom dörrsidan även om hålen i mellanplåten är öppna...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
740Glt16valve
1 april 2009 · 247 Inlägg

eastonenn skrev:
Nu ska vi se om jag har fått de hela rätt för mig =P, När man sätter dit högtalarna i dörrarna så ska det vara tätt hela vägen från där man skruavr fast högtalaren ända in till själva "lådan" mellan de 2 plåtarna som dörren består av, sedan ska man även täcka igen små,stora hål som sitter på den första väggen den närmst kupén så att inte ljudet läcker ut där.
Så man kan säga att mellan den interiöra dörrsidan och den första dörrplåten skall det inte komma ut nåt ljud ?
Eller kan nån förklara lite lättare =P eller kanske visa med bild ?

bäst av allt är väll igentligen att plasta dörrarna och bygga som en liten låda men gör så att du gör så tätt som möjligt föstår inte riktigt hur du menar med din text men så tätt som möjligt e ju en bra början smile

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
Iam2fast4U
1 april 2009 · 1 534 Inlägg

bara täta mellan dörrsidan och dörren i kanterna
eftersom högtalaren ska ju spela in i utrymmet i dörren
vad jag har förstått iaf

BMW E34 "538" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang