Elproblem

HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
5 april 2009 · 187 Inlägg

Har en Seat ibiza gti 150hk 98.
Höll på en dag och sätta i angeleyes. Efter att testat detta med motorn på ett par gånger blev batterit urladdat. Vi körde me startkablar ett par gånger.
Tillslut när klockan var mycket och det var mörkt och vi tyckt att vi va så säkra iomed att vi kopplat startkablarna 10ggr den senaste timman. Klantade vi oss rejält.
Vi kopplade dem fel i MAX en halvsekund.
Efter det startar inte min bil.

Bilen får nu bara gnista vid första startögonblicket. Vilket leder till att den inte går igång helt.
Den vill tända första sekunden men sen iomed att den inte får gnista sitter den o surar bara.

Ringt verkstäder som säger att det kan vara allt från tändspolen till styrboxen. Och vi värsta fel fel på hela jävla elsystemet.

Om jag nu ska felsöka får jag räkna med 1500kr minst.

Tänkte då fråga om vad ni tror har gått. Finns det en chans att bara tändspolen har gått. Alltså bara den.
Finns de någon som vet om det är möjligt att bara den går eller att i de flesta av sådana här fall går även styrboxen.
Tändspole kostar 1300 vilket jag kan köpa o prova, men känns även de meningslöst om det absolut
inte finns en chans att BARA Tändspolen kan gå.

Hoppas ni fattar lite hur jag menar. Är inte bäst...

tack på förhand !

twin_cam Smålänning
5 april 2009 · 7 877 Inlägg

Brukar finns någon huvudsäkring... Annars kan det blir riktigt dyrt tyvärr sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
5 april 2009 · 187 Inlägg

twin_cam skrev:
Brukar finns någon huvudsäkring... Annars kan det blir riktigt dyrt tyvärr sad

tycker att de borde sagt de isf på verkstaden. Men kan väl ringa o fråga igen. Jag har kollat alla säkringar i bilen men de verkar helt.

torpis Forummoderator
6 april 2009 · 10 576 Inlägg

tråd låst med hänvisning till rubriksreglerna

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang