Erfarenhet av www.powerchip.nu?

Vallås Locos
8 februari 2008 · 407 Inlägg

Jag undrar om någon har erfarenhet av www.powerchip.nu? Företaget ska inte förväxlas med powerchip.se....Har läst en hel del och just företaget www.powerchip.se har fått både ris och ros men det är som sagt inte dem jag undrar över.

Powerchip.nu vekrar ju ha en fysisk verkstad vilket tilltalar mig om det skulle bli några problem dessutom är de också billiga, fast även om de är billiga så vill man ha en bil som inte strular något efteråt...


Gör ett litet tillägg.... Nu när jag läst på lite så verkar powerchip.nu ha ett samarbete med powerchip.se. Så om nu de har en fysisk butik så borde dem vara ett bättre allternativ men ändå billiga. För inget roligt om det skulle bli något problem och någon som flänger landet runt landet ska komma och kolla upp just din bil.

Senast redigerat av Vallås Locos (8 februari 2008)

Tigerofsweden
8 februari 2008 · 1 231 Inlägg

eller så åker du bara till ProScott Performance uppe i Ulricehamn smile

Decibel
8 februari 2008 · 2 911 Inlägg

Som du själv skrev så är powerchip.nu, proscott och powerchip.se samma mjukvaror.

Skillnaden är att .nu adressen fokuserar på södra sverige.

// En som äger 3st Powerchip-butiker (Sundsvall/Karlshamn/Kalmar)

bushmyra
8 februari 2008 · 782 Inlägg

Jag kör med powerchip... är jäkligt nöjd.. billigt snabbt och enkelt..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Volvo 745 "Epan" (1990)
Vallås Locos
9 februari 2008 · 407 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
eller så åker du bara till ProScott Performance uppe i Ulricehamn smile

Jo det är ett alternativ, får se hur jag gör till slut. Annars kan jag meddela en annan Halmstadbo att jag blev "jätterädd” när jag såg det "tuffa" medlemmarna i OG stryka runt i stan ikväll. Höll nästan på att pinka på mig när de var närma min bil och rädd att de skulle sno den……Vilken otrolig respekt man har för dem töntarna…….

-Mulle-
9 februari 2008 · 4 Inlägg

Jag kör med Powerchip, tycker det funkar bra!

Tigerofsweden
9 februari 2008 · 1 231 Inlägg

-Mulle- skrev:
Jag kör med Powerchip, tycker det funkar bra!

åkte du till någon firma o fick den chippad eller mötte du upp den där snubben nånstans ?


@vallås locos
du behöver inte vara orolig smile dom är inte farliga om man inte göra någonting mot dom smile

-Mulle-
12 februari 2008 · 4 Inlägg

Tigerofsweden skrev:

-Mulle- skrev:
Jag kör med Powerchip, tycker det funkar bra!

åkte du till någon firma o fick den chippad eller mötte du upp den där snubben nånstans ?


@vallås locos
du behöver inte vara orolig smile dom är inte farliga om man inte göra någonting mot dom smile

Mötte Jörg på Scandic i Gävle.

Saelen
12 februari 2008 · 191 Inlägg

Har chippat där, grymt nöjd, snabbt o billigt, och märks rejält på ådin min smile

Just another sick man in this sick world..
Ebla
16 september 2008 · 5 Inlägg

Jag rekommenderar verkligen att inte använda dig av powerchip.se då jag har haft stora problem med fladdrande laddtryck´på min audi a4 1.8tq, har varit i kontakt med dom flertalet ggr och fått olika "förslag" på vad som kan vara fel. Jag har bytt allt från tändstift, lmm, dumpventil,soppapump, tryckrör mm utan resultat, slutade med att jag köpte ny databox och då fungerade bilen klanderfritt, jag fick känsla av att dom bara vill tjäna pengar och skiter fullständigt hur de går för deras kund...

Efter jag bytt databox har jag pratat med jörg och han vill inte tro att hans programvara ej fungerar vilket resulterat i att jag ej får någon ersättning.

Letar ni runt lite hittar ni fler än mig som är missnöjd med Jörg.

Vill man ta en chansning pratar man med Jörg men de kan bli en dyrhistoria som för mig, men har man tur kommer man undan riktigt billigt!

torpis Forummoderator
16 september 2008 · 10 576 Inlägg

Gör ensökning om firman för att bilda dig en uppfattning. titta på liknande bilar som din.  om vi tar en i högen, tex it's fun så har killa med BMW ofta mycket gott att säga medans vi turboåkare inte är lika nöjda.  så kolla med bilar som är liknande din egen vad gäller motorn och utrustning.

Sen kan man ju alltid ta universaltricket att kolla hemsidan efter särskrivningar eller stavfel i sin bedömning om man vågar låta dem stoppa in sin programvara i din motor.

Senast redigerat av torpis (16 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Sline-
5 april 2009 · 20 Inlägg

Har funderingar på att lämna in min Volvo V70 2.5T till en återförsäljare av Powerchip. Men som sagt har hört en del dåligt om just powerchip oxå,De lämnar ju 1års Garanti på Programvaran o monteringen men efter det året då om det börjar krångla?Går väl kanske att åka till volvo och få databoxen omprogrammerad eller? I dont Now men tacksam för svar.

gagob
5 april 2009 · 29 Inlägg

Annars har jag ett annat tuning företag att rekommendera, Tuningservice (Tsr) i Örebro. Han är riktigt duktig och kan chippa nästan alla bilar, båtar, traktorer och lastbilar smile

Volvo 740 (1990)
tobee
6 april 2009 · 735 Inlägg

Mjukvarorna är det nog inget fel på. Jörgs kompetens tvivlar jag inte heller på. Men han satsar på kvantitet inte på kvalitet. Vilken service man får verkar bero helt på vilket humör han är på denna dag... Får man problem ska man inte räkna med att han anstränger sig till 100% för att hjälpa till. Min högst personliga erfarenhet. Har dock haft en hel del medhåll från lite varstans.
Volvon ska chippas hos BSR för det dubbla priset, liknande mjukvara, förmodligen. samma kompetens som Jörg, antagligen inte. Men hellre en halvduktig trimmare som anstränger sig till 100% än ett proffs som anstränger sig till 10%...

Senast redigerat av tobee (6 april 2009)

Smoke
7 april 2009 · 692 Inlägg

bushmyra skrev:
Jag kör med powerchip... är jäkligt nöjd.. billigt snabbt och enkelt..

Vad  fick du för laddtryck då?
Jag chippade min Golf GTI -98 hos powerchip och mitt låg på 1,4 bar. Enligt mig kanske en aning för högt.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
7 april 2009 · 5 042 Inlägg

Polaren Chippa sin VR6 för ett tag sedan hos snubben i Ullricehamn! Han gjorde jobbet snabbt & Billigt!
Finns inget att klaga på! smile

C H E V R O L E T <3
tobee
8 april 2009 · 735 Inlägg

Smoke skrev:

bushmyra skrev:
Jag kör med powerchip... är jäkligt nöjd.. billigt snabbt och enkelt..

Vad  fick du för laddtryck då?
Jag chippade min Golf GTI -98 hos powerchip och mitt låg på 1,4 bar. Enligt mig kanske en aning för högt.

Jag och en annan kille gjorde en intressant jämförelse av laddtrycken bsr vs powerchip. Anledningen var att min(powerchippade) A3 TQ gick så inihelvete mkt bättre än hans likadana. 80-120 gick exempelvis på 3.6s för mig, 4.5s för han. 3ans vxl. Här är svaret varför: Rött är PC... Mätt i liknande temperaturer
https://www1.garaget.org/gallery/archive/9554/615024_8u0esu.jpg

Powerchip verkar köra med grymt aggressiva chip och tolleranser=0. Minsta lilla galet med exempelvis en spole som inte hängde med så hackade bilen som fan!

Senast redigerat av tobee (8 april 2009)

Smoke
8 april 2009 · 692 Inlägg

tobee skrev:

Smoke skrev:

bushmyra skrev:
Jag kör med powerchip... är jäkligt nöjd.. billigt snabbt och enkelt..

Vad  fick du för laddtryck då?
Jag chippade min Golf GTI -98 hos powerchip och mitt låg på 1,4 bar. Enligt mig kanske en aning för högt.

Jag och en annan kille gjorde en intressant jämförelse av laddtrycken bsr vs powerchip. Anledningen var att min(powerchippade) A3 TQ gick så inihelvete mkt bättre än hans likadana. 80-120 gick exempelvis på 3.6s för mig, 4.5s för han. 3ans vxl. Här är svaret varför: Rött är PC... Mätt i liknande temperaturer
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 8u0esu.jpg

Powerchip verkar köra med grymt aggressiva chip och tolleranser=0. Minsta lilla galet med exempelvis en spole som inte hängde med så hackade bilen som fan!

Intressant!

Ja min gick riktigt bra, fanns ingenting att klaga på. Det jag vart lite fundersam på var om den verkligen skulle ladda 1,4 bar. Men tydligen så

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang