Smakråd fälgar till Volvo V70N med Iridium kit

-ekgbg-
8 april 2009 · 977 Inlägg

Bjork skrev:

-ekgbg- skrev:

Bjork skrev:

Mugellon är riktigt fet! Men tror Roadstern skulle smälta in mer i stuket på bilen.
Gillar inte Radium alls, den ser brun/grå ut sen måste den skötas om väldigt noga.

Ja nu lutar det mer och mer åt Roadstern. De finns ju Dotz Roadster och Dotz Roadster Black. Den förstnämna har svartlackerat centrum och blankpolerad fälgbana medan den andra har svartlackerad fälgbana. Tror att det hade passat bäst med Dotz Roadster. Eller? smile

Hade sj den svarta Roadstern, var riktigt snyggt mot min gamla bil (som var silver)
Tror du blir rätt nöjd om du skaffar dom smile

Ja det lutar verkligen åt dom. Nu är frågan 19" eller 20". Jag känner på mig att om jag köper 19" så kommer jag snart ångra att jag inte köpte 20". smile Sen undrar jag om det är någon som vet var man rekomenderar för däck till en fälg som är 8,5x20? Gummihuset rekomenderar 235/30/20 medan andra företag rekomenderar 225/30/20.

Bjork OEM <3
8 april 2009 · 6 957 Inlägg

-ekgbg- skrev:

Bjork skrev:

-ekgbg- skrev:
Ja nu lutar det mer och mer åt Roadstern. De finns ju Dotz Roadster och Dotz Roadster Black. Den förstnämna har svartlackerat centrum och blankpolerad fälgbana medan den andra har svartlackerad fälgbana. Tror att det hade passat bäst med Dotz Roadster. Eller? smile

Hade sj den svarta Roadstern, var riktigt snyggt mot min gamla bil (som var silver)
Tror du blir rätt nöjd om du skaffar dom smile

Ja det lutar verkligen åt dom. Nu är frågan 19" eller 20". Jag känner på mig att om jag köper 19" så kommer jag snart ångra att jag inte köpte 20". smile Sen undrar jag om det är någon som vet var man rekomenderar för däck till en fälg som är 8,5x20? Gummihuset rekomenderar 235/30/20 medan andra företag rekomenderar 225/30/20.

Tänk att en svart fälg ser mindre ut än vad den är, satsa på 20"! big_smile

Ang. däck, jag har 225/30/20 på en 8" bred fälg, hade nog satsat på 235:or i ditt fall, annars om
du vill ha det lite slimmat runt fälgkanten så satsa på 225:or (blir ju billigare oxå tongue)
Det funkar oxå, åkte så förrförra året fast i 19" med 8.5" bred fälg.

Mvh

Senast redigerat av Bjork (8 april 2009)

OEM <3
-ekgbg-
8 april 2009 · 977 Inlägg

Bjork skrev:

-ekgbg- skrev:

Bjork skrev:

Hade sj den svarta Roadstern, var riktigt snyggt mot min gamla bil (som var silver)
Tror du blir rätt nöjd om du skaffar dom smile

Ja det lutar verkligen åt dom. Nu är frågan 19" eller 20". Jag känner på mig att om jag köper 19" så kommer jag snart ångra att jag inte köpte 20". smile Sen undrar jag om det är någon som vet var man rekomenderar för däck till en fälg som är 8,5x20? Gummihuset rekomenderar 235/30/20 medan andra företag rekomenderar 225/30/20.

Tänk att en svart fälg ser mindre ut än vad den är, satsa på 20"! big_smile

Ang. däck, jag har 225/30/20 på en 8" bred fälg, hade nog satsat på 235:or i ditt fall, annars om
du vill ha det lite slimmat runt fälgkanten så satsa på 225:or (blir ju billigare oxå tongue)
Det funkar oxå, åkte så förrförra året fast i 19" med 8.5" bred fälg.

Mvh

Ja 20" blir det för jag kommer att ångra mig annars. wink

Ja det är fan att det ska skilja så i pris på 10 mm. big_smile

Är det inte även så att 235:orna hade skyddat fälgen lite (marginellt) om man skulle vara på en trottoarkant? Men tror att det kan bero mycket på hur fälgen ser ut i sig.

FULLGAS Mångsysslare
8 april 2009 · 303 Inlägg

På min V70N  kör på 245-30-20 har ifs inte snålat med sänkningen på min bil,. och de tari liite i innerskärmarna fram, Nästa gång ja ska handla däck blir de nog 225 eller 235 , 225 går ju lite lättare och bli inte riktigt så spårigt som 235 och 245....

Senast redigerat av FULLGAS (8 april 2009)

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
-ekgbg-
8 april 2009 · 977 Inlägg

FULLGAS skrev:
På min V70N  kör på 245-30-20 har ifs inte snålat med sänkningen på min bil,. och de tari liite i innerskärmarna fram, Nästa gång ja ska handla däck blir de nog 225 eller 235 , 225 går ju lite lättare och bli inte riktigt så spårigt som 235 och 245....

Min är också ganska duktigt sänkt. 55 mm fram och 40 mm bak så lite orolig e man allt. Men har ju sett de som har samma sänknig och kör på 235/30/20. Frågan är om 225/30/20 är för smalt för en fälg med en bredd på 8,5". Vad jag har hört från flera håll är att det funkar men man får nog vara lite extra försiktig för trottoarkanter. Hatar dom! smile

FULLGAS Mångsysslare
8 april 2009 · 303 Inlägg

ja försiktig får man alltid vara smile

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
-ekgbg-
11 april 2009 · 977 Inlägg

Nu har jag nästan bestämt mig för att det blir Dotz Roadster 8,5x20 men börjar fundera på om jag ska välja Dotz Roadster eller Dotz Roadster Black? Den förstnämnda är de med svart centrum och silvrig fälgbana medan Dotz Roadster Black har silvrigt centrum med svart fälgbana.

Smakråd? Eller kanske någon som har förslag på en annan fälg till och med? Tänkte nämligen beställa fälgar nu i början av nästa vecka.

-ekgbg-
11 april 2009 · 977 Inlägg

Ace Scott är ju rätt nice men kanske lite väl vanliga. Finns ju i silver, krom eller svarta. hmm

Gillar även Dotz Touge men den finns tyvärr "bara" upp till 19" jag som hade tänkt mig 20".

Senast redigerat av -ekgbg- (11 april 2009)

Bjork OEM <3
12 april 2009 · 6 957 Inlägg

Ace Scott/Tyson har jag haft tongue Den var riktigt trevlig smile jag hade iofs 19" men den kändes enorm,
den är snygg och enkel smile gillar den inte i svart, blanksvarta fälgar är inte snyggt, enligt mig

Men frågar du mig så går min röst till Dotz Roadster smile

OEM <3
-ekgbg-
12 april 2009 · 977 Inlägg

Bjork skrev:
Ace Scott/Tyson har jag haft tongue Den var riktigt trevlig smile jag hade iofs 19" men den kändes enorm,
den är snygg och enkel smile gillar den inte i svart, blanksvarta fälgar är inte snyggt, enligt mig

Men frågar du mig så går min röst till Dotz Roadster smile

Ja det blir nog dom. Skulle vara Ace Scott/Tyson i silver eller krom. Tycker att det är riktigt feta och ser verkligen stora ut.

-ekgbg-
12 april 2009 · 977 Inlägg

-ekgbg- skrev:

Bjork skrev:
Ace Scott/Tyson har jag haft tongue Den var riktigt trevlig smile jag hade iofs 19" men den kändes enorm,
den är snygg och enkel smile gillar den inte i svart, blanksvarta fälgar är inte snyggt, enligt mig

Men frågar du mig så går min röst till Dotz Roadster smile

Ja det blir nog dom. Skulle vara Ace Scott/Tyson i silver eller krom. Tycker att det är riktigt feta och ser verkligen stora ut.

Eller rättare sagt det blev dom. Beställde Dotz Roadster 8,5x20 för en liten stund sen. Känns rätt än så länge. smile

Bjork OEM <3
12 april 2009 · 6 957 Inlägg

-ekgbg- skrev:

-ekgbg- skrev:

Bjork skrev:
Ace Scott/Tyson har jag haft tongue Den var riktigt trevlig smile jag hade iofs 19" men den kändes enorm,
den är snygg och enkel smile gillar den inte i svart, blanksvarta fälgar är inte snyggt, enligt mig

Men frågar du mig så går min röst till Dotz Roadster smile

Ja det blir nog dom. Skulle vara Ace Scott/Tyson i silver eller krom. Tycker att det är riktigt feta och ser verkligen stora ut.

Eller rättare sagt det blev dom. Beställde Dotz Roadster 8,5x20 för en liten stund sen. Känns rätt än så länge. smile

Tror du kommer bli rätt nöjd smile

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang