Ev. byte av bil. Civic Type-r vs. Impreza Wrx

Ejan
3 april 2009 · 648 Inlägg

Är det bara en WRX så hade jag inte bytt ..dom är tråkiga och tyvärr inte så snabba men det har väl att göra med relativt låg effekt och 4wd...Civicen lär som tidigare nämnts vara snabbare rakt fram och vågar sätta pengar på kurvorna också....iofs kan man rätt enkelt spotta upp effekten i subban men det har ju visats att 230hp inte behöver kosta skjortan på civicen heller så.

är civicen fortfarande kul så ser jag ingen fördel att byta ut den förutom att subban troligen är roligare på vintern än civicen smile

båda är ju roliga bilar så tänk efter vad du värdesätter och vill ha ut av din bil

andreasevo7
5 april 2009 · 353 Inlägg

trimma wrx över 250 hk=lådras i väldigt många fall!

Takashi Got VTEC?
5 april 2009 · 1 593 Inlägg

Om du inte funderar på att byta till STI så byter du bara ner dig om du köper WRX som eisenhut säger, onödigt enligt mig. Hade kollat på S2000 istället.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Spelis
8 april 2009 · 1 926 Inlägg

Hur blir det? big_smile

weian Concordia res parvae crescent
8 april 2009 · 924 Inlägg

ja tycker inte du ska byta!
hade ja fått bestämma så hade ja behållt min CTR men med två barn så är den bilen fö liten.

men de va tammefan den roligaste bilen ja kört.
sambon tycker samma som ja, å hon tycker knappt om bilar.

så behåll den ett tag till.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Eiiiiik
8 april 2009 · 337 Inlägg

Spelis skrev:
Hur blir det? big_smile

Blir CTR denna sommaren big_smile
Håller iofs ögonen lite på blocket, både Wrx å S2000, så dyker det upp något intressant till ett bra pris får man ju kanske slå till tongue

Eiiiiik
8 april 2009 · 337 Inlägg

Har ju bara haft bilen sen i sep. så har ju inte ens upplevt en hel sommar med den roll

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
8 april 2009 · 887 Inlägg

S2000?
Var det inte du som ville ha 4-dörrars? smile

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Eiiiiik
8 april 2009 · 337 Inlägg

Jojje_ skrev:
S2000?
Var det inte du som ville ha 4-dörrars? smile

Haah! jooo, fast jag e velig. Tycker bara att det e smidigt, inget måste tongue
Har nog kommit fram till att det räcker om det e rätt mkt mos i den med antingen 4*4 eller bakhjulsdrift.

Vad finns det för roligt?! Något med något bra förslag.
Som ligger runt 100 000 - 160 000kr klassen.

Mvh Erik

Edit: neee, den diskutionen har funnits i allt för många trådar... Glöm det jag sa tongue

Senast redigerat av Eiiiiik (8 april 2009)

Biloz
14 april 2009 ·

Är du intresseard så kan du köpa min s2000, har inte satt ut den på blocket än men lär läggar ut den för 145 000 och invänta på att folk ska pruta ner, Så för att spara besväret att pruta så kan du få den för 135 000 POK och du får den mycket mycket billigt

PS sitter i Alpina SPS-500 högtalare i, då som har haft de vet vilket ljud det kommer i från de.

Senast redigerat av Biloz (14 april 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang