hur koppla laddmätar-sladdarna?

Frayze
3 juli 2006 · 727 Inlägg

en urbota dum fråga, men för att vara säker så inte den går sönder, fick med en laddmätare från realcar vid bilköpet, den har en svart, en röd och en gul sladd, är det inte så att både röd och gul ska till plus och den svarta till jord?!

rejsa friskt!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
3 juli 2006 · 1 660 Inlägg

skulle tippa på att den gula är till belysning, allså till (förgrening) övrig instr. belysning alt. tändning.

Frayze
4 juli 2006 · 727 Inlägg

GT90 skrev:
skulle tippa på att den gula är till belysning, allså till (förgrening) övrig instr. belysning alt. tändning.

ställde frågan för jag ville ha korrekta svar, inge gissningar! vill inte koppla så jag bränner nåt i mätaren..

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Gizmojohan
4 juli 2006 · 3 295 Inlägg

varför inte helt enkelt, antingen läsa det lilla pappret du fick med mätaren, eller Ring till återförsäljaren och fråga?

MilleN
4 juli 2006 · 9 108 Inlägg

Frayze skrev:

GT90 skrev:
skulle tippa på att den gula är till belysning, allså till (förgrening) övrig instr. belysning alt. tändning.

ställde frågan för jag ville ha korrekta svar, inge gissningar! vill inte koppla så jag bränner nåt i mätaren..

det han sa stämmer ju. Sätter du både gul och röd på plus så lyser mätaren jämt och det är ju onödigt.

Frayze
4 juli 2006 · 727 Inlägg

MilleN skrev:

Frayze skrev:

GT90 skrev:
skulle tippa på att den gula är till belysning, allså till (förgrening) övrig instr. belysning alt. tändning.

ställde frågan för jag ville ha korrekta svar, inge gissningar! vill inte koppla så jag bränner nåt i mätaren..

det han sa stämmer ju. Sätter du både gul och röd på plus så lyser mätaren jämt och det är ju onödigt.

jo jag fick ej med nån LITEN lapp där det står nåt.. då jag fick med mätaren i bilköpet! altså begagnad..

ringde realcar idag och frågade, röd ska till plus och gul till tändning, men ville fixa det tidigare innan realcar öppnade och ville se om nån KUNDE förklara hur man gör exakt..

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
hansson_1985
5 juli 2006 · 106 Inlägg

Frayze skrev:

MilleN skrev:

Frayze skrev:

ställde frågan för jag ville ha korrekta svar, inge gissningar! vill inte koppla så jag bränner nåt i mätaren..

det han sa stämmer ju. Sätter du både gul och röd på plus så lyser mätaren jämt och det är ju onödigt.

jo jag fick ej med nån LITEN lapp där det står nåt.. då jag fick med mätaren i bilköpet! altså begagnad..

ringde realcar idag och frågade, röd ska till plus och gul till tändning, men ville fixa det tidigare innan realcar öppnade och ville se om nån KUNDE förklara hur man gör exakt..

jag hade kunnat förklara för dig men lite sent nu när du redan vet..

MilleN
6 juli 2006 · 9 108 Inlägg

Frayze skrev:
ringde realcar idag och frågade, röd ska till plus och gul till tändning, men ville fixa det tidigare innan realcar öppnade och ville se om nån KUNDE förklara hur man gör exakt..

Du fick ju rätt svar inom en knapp timme, men han fick ett tyket svar tillbaks.. Ödmjukhet is the shit.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang