besiktingen = förstörd fram spoiler?

azid Det som inte dödar gör ont
11 februari 2009 · 2 668 Inlägg

gamlingen skrev:

Gulmun skrev:

rawbin skrev:

säger du det eller säger lagen och försäkringsbolagen det?

Vill jag också veta. Bromsrören sprack på svärfars bil när bes.mannen gjorde bromsprov. Då ska alltså bilprovningen stå för verkstadskostnaderna.
Borde ju även gälla golvet på en polares 740 när de slog hammaren rakt genom rosten.

Om bromsrören går sönder under bromsprovet är dom ju av dålig kvalite,, kunde lika gärna gått sönder när han kör och panikbromsar.. är ju upp till varje bilägare att se till att bilen är funktionsduglig

hmmm ironi u know

2slow
Rquired Allmänt envis
11 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Om ljusbilden är fel brukar man kunna justera det på plats, men bes.männen vägrar göra detta i och med att dessa skruvarna ofta går sönder då och i och med detta blir de ersättningsskyldiga.

Så i och med det borde de ersätta din spoiler, eftersom de överhuvud taget inte hade nått med den att göra.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
lundan_89
19 mars 2009 · 76 Inlägg

för er som undrar har de löst sig=) fick 4500:- av bilprovningen!smile de sura är ju att de tagit sån lång tid! //Lundan

saaaaaaaaaab<3
Ompa2000 ...!!!???
19 mars 2009 · 257 Inlägg

Skönt att det löste sig big_smile

Gulmun * Klåpare
2 april 2009 · 1 718 Inlägg

azid skrev:

gamlingen skrev:

Gulmun skrev:

Vill jag också veta. Bromsrören sprack på svärfars bil när bes.mannen gjorde bromsprov. Då ska alltså bilprovningen stå för verkstadskostnaderna.
Borde ju även gälla golvet på en polares 740 när de slog hammaren rakt genom rosten.

Om bromsrören går sönder under bromsprovet är dom ju av dålig kvalite,, kunde lika gärna gått sönder när han kör och panikbromsar.. är ju upp till varje bilägare att se till att bilen är funktionsduglig

hmmm ironi u know

Precis så jag menade, du har huvudet på skaft azid. smile

Skönt som sagt att det löste sig på bästa tänkbara sätt i alla fall.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 april 2009 · 13 777 Inlägg

verkar inte vara många som verkligen kan använda sina bilar till vad dom är tänkta för

varken min golf mk2 med 60/60 sats eller 855:An med 60/40 sats tar någonsin i
varken i några bes hallar eller vägbulor osv  kvittar om jag så håller 50km/h över en vägbula så finns det inte en chans att det tar i
kanske läge att inte sänka bilen med en glasfiberfront så man kan använda bilen som en bil ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
lundan_89
18 april 2009 · 76 Inlägg

bilen är inte sänk, ingen glasfiber front! ABS plast!smile

saaaaaaaaaab<3
MatteR Sänk bensinskatten!
18 april 2009 · 182 Inlägg

Lite OT detta kanske men jag va på bes idag och när jag körde in med min bil en V40 med 40/40 sats sänkning runt om och 17" med 40 profil så skrapade det i i deras skjuv grej de har sitter under bilen när de lyfter upp den. Tyckte det verkade knepigt att det tog i. Finns ju många som kör med lägre satser än mig och klarar sig utan sånt.
Dock så va det något stag under bilen som skrapade.

/MatteR
lundan_89
18 april 2009 · 76 Inlägg

trist, gick något sönder så ska dom pröjsa=)

saaaaaaaaaab<3
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 april 2009 · 13 777 Inlägg

lundan_89 skrev:
bilen är inte sänk, ingen glasfiber front! ABS plast!smile

det är det som är det sorliga i allt...att bilen är orginalhög och fronten bygger ner så mycket att den tar i på bes smile

om du sänker bilen så kommer du inte att kunna använda den utan den kommer ta i om det ligger en sten på vägen högre än 2mm finns inte mycket till syfte med en ombyggd bil som inte går att använda

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang