Nackdelar med spacer plattor ???

bjohari
7 juli 2006 · 21 Inlägg

har sätt fälgar som jag är intresserad utav men jag behöver köra med spacer plattor fram och bak. fram skall det vara 15mm med förlängda punbulltar och bak behöver jag 10mm. Nu till min fråga då.

Jag kör Fhyrhjulsdrift så vad är nackdelen med att köra med spacer??? (I mitt fall 15mm fram och  10mm bak) eller behöver jag inte oroa mig förnågot alls kanske. det blir inga billiga spacer direkt heller.

Alla svar är välkomna wink

"I Wish i could see you with 100 eyes"
Granholm Dude
7 juli 2006 · 197 Inlägg

borde vell blir en aning bättre väghållning när däcken kommer ut?

inte så man märker det kanske?

Senast redigerat av Granholm (7 juli 2006)

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
MilleN
7 juli 2006 · 9 108 Inlägg

Det sliter mer på hjullagren att köra med spacers.. Men hjullager är inte dyrt wink

Kan kanske vara någon nackdel att köra med olika bredd fram o bak med tanke på 4wd men rullomkretsen är ju fortfarande samma såklart så det gör nog inget...

vaughn
7 juli 2006 · 674 Inlägg

du ska nog inte ha olika bredd skulle jag tro...
och absolut samma tum på däck och fälgar annars går nog inte bilen som den ska smile

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
bjohari
7 juli 2006 · 21 Inlägg

oj da tackar för svaren smile

Jo fälgarna kommer vara 8x19" runt om och det blir 245/35/19 runt om också så rullokretsen är ju rätt;)

Vill kolla vad nackdelarna är igentligen när man kör med spacer fram och bak ( I mitt fall 15mm fram och 10mm bak) För spacerna har väl igen större påverkan på rullomkretsen så långt jag vet eller?

Rätta mig gärna om jag har fel:)

"I Wish i could see you with 100 eyes"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang