Trådlös polermaskin - Turtle Waxer TW 200

Bluedude
20 april 2009 · 26 Inlägg

Hej !

Jag filurar lite på att köpa polermaskinen Turtle Waxer TW 200, men jag hittar ingen recension eller liknande på nätet som beskriver huruvida den är något bra eller ej.

Står o väger mellan den och en med sladd, POLERMASKIN BPPS 1100 E.

Jag misstänker ju att den med sladd är något vassare men till saken hör att jag bor i lägenhet och enda stället där jag hittat strömuttag utomhus är vid den gemensamma spolplatsen utanför garaget.
Att tvätta bilen där har nog folk inget emot, men att stå och polera o dona kanske inte är lika uppskattat om någon annan behöver platsen. Surt o behöva avbryta då, därav behovet av en trådlös.

Vill som sagt inte köpa något skit dock, så är det någon som har någon erfarenhet av den här maskinen ?

NiKeMaN Entreprenör
20 april 2009 · 1 286 Inlägg

Bra att du frågade här.

GLöm BÅDA två som du har tittat på. Åk till Biltema, Claes Ohlsson eller Jula och köp dig en cyclo-kopia med dubbla huvuden istället.
Bra mycket bättre maskin och mindre risk att du förstör lacken på något sätt.
Inhandla sedan ett BRA polermedel, t.ex. 3M FastCut+ och ett bra vax/finpolish typ Menzerna Final Finish eller liknande så har du riktigt bra grejor sedan. Det enda du behöver lära dig sen är att använda grejorna. Svårt att få det bra och bli nöjd - men kul som fan när man lär sig. smile

Lycka till!

499:- Clas Ohlsson:
http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/309292_X_2007-07-05_132545_371.jpg

// Niklas Johansson
NiKeMaN Entreprenör
20 april 2009 · 1 286 Inlägg

Glömde: köp ett par bra gula medelhårda trissor också och en eller ett par mikrofiberdukar. smile

// Niklas Johansson
Bluedude
21 april 2009 · 26 Inlägg

Sweet, tack för bra tips ! big_smile

Vart hittar jag 3M FastCut+ & Menzerna Final Finish.
Googlade lite på 3M FastCut+ men hittade mest rekommendationer att aänvända produkten i diverse forum, men ingen info om återförsäljare.

itouch
21 april 2009 · 1 488 Inlägg

De säljs på prorecond, googla på det. Rekommenderar även samma maskin som nikeman tipsade om.

Bluedude
21 april 2009 · 26 Inlägg

Härligt !

Nu ska det nog bli glans i Goffen !
Tack smile

Fellow
21 april 2009 · 1 581 Inlägg

Vart köper man trissorna? På Claes Ohlsson? Är bra sugen på att köpa en polermaskin o lära mig fixa själv istället för o lämna till ditec.

Senast redigerat av Fellow (21 april 2009)

TMW-Performance Avstängd
21 april 2009 · 914 Inlägg

Trasa funkar fint! smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
itouch
21 april 2009 · 1 488 Inlägg

Fellow skrev:
Vart köper man trissorna? På Claes Ohlsson? Är bra sugen på att köpa en polermaskin o lära mig fixa själv istället för o lämna till ditec.

Autoexperten och mekonomen har också. Annars finns flera webshopar på nätet.

jocke_gronberg
21 april 2009 · 4 586 Inlägg

Fellow skrev:
Vart köper man trissorna? På Claes Ohlsson? Är bra sugen på att köpa en polermaskin o lära mig fixa själv istället för o lämna till ditec.

dessa trissor har jag kört med på lite mjukare lack som det säkert kan vara på din bil

http://www.lj-trading.se/webshop/index. … ductId=386

FreddeK
21 april 2009 ·

Bra att folk dissar den där turtlemaskinen för jag har nämligen en och kan påstå att det är rena skiten....orkar knappt ta bort vaxet och batterierna räcker till en motorhuv och en framskärm!

Fellow
21 april 2009 · 1 581 Inlägg

jorre83 skrev:

Fellow skrev:
Vart köper man trissorna? På Claes Ohlsson? Är bra sugen på att köpa en polermaskin o lära mig fixa själv istället för o lämna till ditec.

dessa trissor har jag kört med på lite mjukare lack som det säkert kan vara på din bil

http://www.lj-trading.se/webshop/index. … ductId=386

Tack så mkt, har solid svart lack. Inte mkt skador men en del polering som behövs.

MERCEDES-BENZ
21 april 2009 · 247 Inlägg

ska man ta först 3M FastCut och sen Menzerna Final Finish

NiKeMaN Entreprenör
21 april 2009 · 1 286 Inlägg

MERCEDES-BENZ skrev:
ska man ta först 3M FastCut och sen Menzerna Final Finish

Stämmer bra det.

Finns att köpa hos Prorecond.se som tidigare länkats i tråden. Dom har även polertrissor, microfiberdukar och allt annat man behöver och inte behöver smile

// Niklas Johansson
_Da_Man_
21 april 2009 · 175 Inlägg

Kan även rekomendera Kemidepån. Dom har ungerfär samma sortiment som Pro Recond men är en heldel billigare på vissa grejer.

MERCEDES-BENZ
21 april 2009 · 247 Inlägg

_Da_Man_ skrev:
Kan även rekomendera Kemidepån. Dom har ungerfär samma sortiment som Pro Recond men är en heldel billigare på vissa grejer.

fan jag hittar inte grejern på den sidan eller pris uppgifter.

Bluedude
22 april 2009 · 26 Inlägg

Klicka dig fram från den här länken: http://www.ejes.nu/ alt http://www.ejes.nu/kemidepan/index.html.

Kände inte heller till sidan innan (tack för tipset) men de här url'erna funkar för mig.

Jolle87
22 april 2009 · 1 585 Inlägg

NiKeMaN skrev:

MERCEDES-BENZ skrev:
ska man ta först 3M FastCut och sen Menzerna Final Finish

Stämmer bra det.

Finns att köpa hos Prorecond.se som tidigare länkats i tråden. Dom har även polertrissor, microfiberdukar och allt annat man behöver och inte behöver smile

Lånar tråden lite:P Ska man inte använda något lackskydd sen efter man polerat med 3M FastCut och Mezerna Final Finish?

Torlejf Bilvårdstönt.
22 april 2009 · 1 109 Inlägg

Jolle87 skrev:

NiKeMaN skrev:

MERCEDES-BENZ skrev:
ska man ta först 3M FastCut och sen Menzerna Final Finish

Stämmer bra det.

Finns att köpa hos Prorecond.se som tidigare länkats i tråden. Dom har även polertrissor, microfiberdukar och allt annat man behöver och inte behöver smile

Lånar tråden lite:P Ska man inte använda något lackskydd sen efter man polerat med 3M FastCut och Mezerna Final Finish?

Självklart ska man detta. Vax eller valfritt lackskydd.
Ett skydd som är bra och enkelt att använda är Fireglaze, säljs på Prorecond även detta.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
NiKeMaN Entreprenör
22 april 2009 · 1 286 Inlägg

Ja självklart rekommenderas ett bra vax. Fireglazez rekommenderar dom flesta, jag har dock inte testat än men det står en burk här o väntar.

// Niklas Johansson
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang