Vad skall man tänka på inför 940 köp

villon
8 maj 2006 · 684 Inlägg

Hej jag undrar vad man ska tänka på för volvo 940 köp och det blir ingen 940 turbo eller glt utan en tidigare gl ungeför 92-94 och jag undrar vad man ska tänka på hoss dem och om det är lätt och bygga om fönstrena till elhissar svara gärna hur också plus om det finns trimm som är lätt att sätta på med... ;D

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
villon
8 maj 2006 · 684 Inlägg

ingen som kan?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Polluxe
8 maj 2006 · 303 Inlägg

Varför inte GLT eller Turbo om du ändå tänkt trimma? neutral

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
villon
8 maj 2006 · 684 Inlägg

var jhu inte de svaren jag ville ha.. o de skulle inte va mykke trimm heller

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
940_turbo VOLVONETICS en för alla, alla för en
8 maj 2006 · 34 Inlägg

hejsan köp en 940 Gl av årsmodell 91 eller 92 för då sitter 531 toppen på och då får du 136 hk i stället för 116 hk. sedan är det inte så svårt att bygga om till elhissar om du har el speglar för då är kablar redan dragna till dörrarna!!! sedan om du ska trimma är det la bara till och hiva på en annan kam axel och extraktor grenrör och 2.5 tums avgassystem!.. så får du väll 150 hk.. mvh Peter!!!

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'
villon
8 maj 2006 · 684 Inlägg

jo men då får man jhu 4 vxl med över växel vill ha 5 växlad o de kom inte föräns 93 på 940

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
940_Sebbe Bilmekaniker
8 maj 2006 · 84 Inlägg

M46 är en bättre låda än M47 smile

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....
Mercedes 500E "Wolf in Sheep-s Clothing" (1992)
Jeebz
8 maj 2006 · 542 Inlägg

940_Sebbe skrev:
M46 är en bättre låda än M47 smile

Indeed.

okkar
9 maj 2006 · 694 Inlägg

nejdå du kan få 5 petad i 92 årsmodell också med 531 topp har jag i min blåa!! så.. kolla den årsmodellen!! så får du se!!

matzza
13 maj 2006 · 1 Inlägg

tjena .jag har 5-växlat i min -92:a

Turbo_Erik
8 juli 2006 · 526 Inlägg

Eller varför inte en 95:a med F motorn,, finns ett antal sådanna..
Med M90 låda...

Om du nu inte vill ha en turbo..

JEBES
8 juli 2006 · 31 Inlägg

Ha du tänkt trimma så köp en lätttryckare sen chippa den... Då kommer du undan med en försäkring som ligger på runt samma peng som en gl faktiskt och du ha en bil som gå ganska så hyfsat. Ha en kompis som ha en sådan. Han hade en 855 R innan och jag tycker inte man känner nån större skillnad mellan de bilarna när man dra på.

Turbo_Erik
8 juli 2006 · 526 Inlägg

JEBES skrev:
Ha du tänkt trimma så köp en lätttryckare sen chippa den... Då kommer du undan med en försäkring som ligger på runt samma peng som en gl faktiskt och du ha en bil som gå ganska så hyfsat. Ha en kompis som ha en sådan. Han hade en 855 R innan och jag tycker inte man känner nån större skillnad mellan de bilarna när man dra på.

Bara att hålla med,, men riktigt lika billig är den inte i försäkring som en GL..
Men bra mycket billigare än Turbon..

Har själv en LTT som jag bytt tryckklocka på,, så den går som en Fulltryckare, om inte bättre..

villon
8 juli 2006 · 684 Inlägg

okey grabbar detta skrev jag långt innan jag köpte 850:in jag har nu men tack ändå tongue

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang