Bygge av ögonlock och vindavvisare, tips?

moltex
7 juli 2006 · 32 Inlägg

Hejsan, jag äger en Mitsubishi 86-a colt, som har kjolpaket spoiler och är otroligt fräsch både utvändigt och invändigt, och jag skulle vilja styla upp den lite extra med att skaffa ögonlock och vindavvisare, men det är ju helt omöjligt att hitta saker till en 86'as colt.. så jag tänkte ifall det är någon därute som har gjort något av detta själv, lr vet av några tips lr dylikt hur man kan gå tillväga för att göra dessa? /MVH Daniel

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
good_year
7 juli 2006 · 755 Inlägg

hittar en bil som har det och rycker dän dom så har du det sedan "hehe"


skoja bara

kan du inte hitta till en annan mitsubishi som har ungefär likadant??

moltex
7 juli 2006 · 32 Inlägg

jo alltså jag har varit på bilskroten där jag bor och kollat, men inte en enda av alla hundratals bilar dom hade hade någon.. så jag for hem med svansen mellan benen, för jag tänkte nämnligen på att åtminstone testa det.. men icket.. så nu letar jag andra inspirations källor! smile

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
good_year
7 juli 2006 · 755 Inlägg

okej tråkigt för dig kollat på tex mds eller något sånt

moltex
7 juli 2006 · 32 Inlägg

Jo, MDS har ingenting för en äldre version av colt neutral

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
good_year
7 juli 2006 · 755 Inlägg

okej.. kan inte komma på några mer såna sidor just nu för jag letar till min bil men jag letar mest stötfångare och kjolar och så som inte är cp dyrt.. vill inte lägga en hel månads lön på en spoiler
har en saab 900 i -88  4 dörrars sedan med den lilla fula bakluckan får gärna höra av dig om du vet något sånt eller hittar när du letar runt

moltex
8 juli 2006 · 32 Inlägg

kom igen, någon med idér ? vore tacksam!

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
VW_Jens
8 juli 2006 · 608 Inlägg

kolla på www.carlinks.nu där finns länkar till många stylingsidor! kanse du hittar nåt där!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
moltex
8 juli 2006 · 32 Inlägg

tack ska kolla in, dock funderar jag på att göra ögonlocken i tunn tunn plåt som jag sen bockar och eventuellt nitar fasst.. fast problemet är att jag vet inte hur ett laglit ögonlock måste vara till min skönhet, vindavvisarna har jag tänkt försöka skaffa plexi och bocka själv sen tona dom på insidan och fästa på något underligt sätt....

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
moltex
8 juli 2006 · 32 Inlägg

Okey, eftersom alla var så tysta så gick jag ut till bilen och testade mina planer och gjorde 2 mallar, 1 till vindavvisaren och en till ögonlocket.. så kom gärna med synpunkter..

vi börjar med vindavvisaren, jag har alltså tänkt mig att ha en lång plåt bit som stöd, och på den har jag tänkt svetsa fasst 4 små kanter som ska sticka ner i listen och hålla fasst den, efteråt så lägger jag lite extra lim i listen så det ska hålla extra bra, sen ska jag göra en mall i trä lägga plexiglas mot det och värma det extremt så det lägger sig efter mallen så det blir bockat som jag vill ha det, sen tonar jag plexiglasets baksida och nitar fasst det med 4a nitar under plåtbiten, här är 2 bilder på testen som jag gjorde i kartong och soppåse big_smile

http://www.cornyclothing.se/Vindavvisare1.jpg
http://www.cornyclothing.se/Vindavvisare2.jpg

Sen så gjorde jag en mall till ett ögonlock, det var betydligt lättare men jag vet inte om den är 100% laglig.. den tänkte jag göra i tunn tunn plåt, svets jobb lr bara bockjobb, hur jag ska fästa den är jag lite fundersam till, om jag bara ska limma/silikona fasst den på lampan lr om jag ska både silikona och borra små små hål till lampan och dra igenom 2 skruvar samtidigt.. hmm, några förslag?!

http://www.cornyclothing.se/utanlock.jpg
http://www.cornyclothing.se/ogonlock.jpg

Senast redigerat av moltex (8 juli 2006)

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
Miklen
8 juli 2006 ·

tycker vindavvisare e mindre vackert överhuvetaget.. å sen tycker ja ögonlocken va lite väl klena..men d e klart dom ska ju inte förstöra ljusbilden..

XdanneX
8 juli 2006 · 151 Inlägg

Du kan plasta ögonlocken. Finns många förklaringar här på forumet hur man gör. Sakerna köper du billigt på biltema. Lycka till

moltex
8 juli 2006 · 32 Inlägg

Miklen skrev:
tycker vindavvisare e mindre vackert överhuvetaget.. å sen tycker ja ögonlocken va lite väl klena..men d e klart dom ska ju inte förstöra ljusbilden..

Mja, som sagt så vet jag inte hur feta jag får göra dom.. och som du säger själv så är det ju inte så bra att förstöra ljusbilden tongue

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
moltex
8 juli 2006 · 32 Inlägg

XdanneX skrev:
Du kan plasta ögonlocken. Finns många förklaringar här på forumet hur man gör. Sakerna köper du billigt på biltema. Lycka till

där tappade jag bort dig lite... hittar ingenting på biltema om plast, kan du vara lite mer specifik är du snäll? smile

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang