Julas 8" sub

k1mm0 tokfrans
24 april 2009 · 982 Inlägg

spole + från batteri? steget menar du väl

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
Frissan
24 april 2009 · 4 693 Inlägg

Ja, de gjorde ja :$

Booyakasha!
kalle_kalle
24 april 2009 · 2 914 Inlägg

men kan man inte ta och sätta in dom i en låda som är "standard mott" t.ex. en tolva ligger väl på typ 32 liter slutet.
har 2 st tanlon 8 som jag nu bara poff sätta in i min lilla merca. tänkte göra 2 st små lådor och sätta baki nackstöden i hatthyllan. bara för att se hur mkt dom klarar av smile (om man kommer upp i kanske 120 db smile) vore ändå småkul tänkte jag xD

Rickard-v
24 april 2009 · 2 665 Inlägg

Finns inga standard mått på lådor. Allt mellan 10-200liter användas till olika basar.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Hoonas Dieselpower!
25 april 2009 · 534 Inlägg

Freddah850 skrev:

evilaudio skrev:

lill-sorling skrev:
har du 500 basar som Evil, så dunkar det faktist på bra tongue

ellle så kan du själv bevisa va du själv kan bygga.

Okej, så evilaudio då me sina 500 basar, spelar bättre än Jimmy på blekingebilradio, som har två Orion?

Ska jag säga det själv så tkr jag själv inte att Evilaudio's Jetta är något märkvärdigt, och förstår inte folks uppseende till honom. Men alla får tycka som de vill, så är det.
Det finns folk till allt smile

Åh, herregud. tror knappast evil har gjort sitt bygge för att "spöa" alla i db-race. han ska ha fett me credz som får in 36 basar, 24 midbasar, 12 slutsteg och ett drös med batterier/kablar/kopplingar mm. i en liiten Jetta wink det tycker då jag. är märkvärdigt! och framför allt riktigt brutal Jetta wink

kalle_kalle
25 april 2009 · 2 914 Inlägg

Rickard-v skrev:
Finns inga standard mått på lådor. Allt mellan 10-200liter användas till olika basar.

men om dom flästa 12" har ju kring 30 liter. mutant gillar stora lådor men om det inte finns några parametrar, hur FAN ska man veta. då är det väl lika bra att köra OA

ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 april 2009 · 8 744 Inlägg

Då provar man sig fram! smile Bygger en skapligt låda som man provspelar, fyller igen lite provspelar, fyller igen lite, provspelar osv... Är nog enda sättet (förutom att mäta upp basen) som man kan göra på för att få till en bra låda då.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
kalle_kalle
25 april 2009 · 2 914 Inlägg

tkr det är JÄVLIGT dåligt faktsikt att dom inte har några parametrar.
har tyvärr brist på pengar och har väldigt mkt tid över. har inte råd att stå och kapa ut en jävla massa skivor. (mdf kostar vettu) men dom har jävligt starka magneter (går väldigt tungt om man står och trycker på konen). tyngre än mina 12" jbl basar. passar starka magneter för OA? eller spelar det någon roll?

evilaudio
25 april 2009 · 16 195 Inlägg

kalle_kalle skrev:
tkr det är JÄVLIGT dåligt faktsikt att dom inte har några parametrar.
har tyvärr brist på pengar och har väldigt mkt tid över. har inte råd att stå och kapa ut en jävla massa skivor. (mdf kostar vettu) men dom har jävligt starka magneter (går väldigt tungt om man står och trycker på konen). tyngre än mina 12" jbl basar. passar starka magneter för OA? eller spelar det någon roll?

att den kon går "trögt" att trycka in har inget me magneten att göra.. de e spindeln å upphängningen som gör att de går trögt.


anledningen till att de inte finns nån info e ofta för att dom just de billiga,, finns inga pengar att mäta upp å göra en seriös bas... samt att de kan skilja rätt mycke mellan element å element.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
kalle_kalle
25 april 2009 · 2 914 Inlägg

evilaudio skrev:

kalle_kalle skrev:
tkr det är JÄVLIGT dåligt faktsikt att dom inte har några parametrar.
har tyvärr brist på pengar och har väldigt mkt tid över. har inte råd att stå och kapa ut en jävla massa skivor. (mdf kostar vettu) men dom har jävligt starka magneter (går väldigt tungt om man står och trycker på konen). tyngre än mina 12" jbl basar. passar starka magneter för OA? eller spelar det någon roll?

att den kon går "trögt" att trycka in har inget me magneten att göra.. de e spindeln å upphängningen som gör att de går trögt.


anledningen till att de inte finns nån info e ofta för att dom just de billiga,, finns inga pengar att mäta upp å göra en seriös bas... samt att de kan skilja rätt mycke mellan element å element.

okej okej. ja det är väl bara pröva smile 160 :- per bas är väl inte så mkt att snacka om,
"oj den gick sönder vad fan spela ingen roll" det är väl det värsta som kan hända xD
ajja det är bara pröva smile

Frissan
25 april 2009 · 4 693 Inlägg

Jag fick faktiskt till en rätt bra låda till Tanlons (Julas) 8" 21 liter ligger den på och de spelar faktiskt rätt bra smile Byggd i 16mm spånskiva.

Här är den http://imageshack.dk/imagesfree/fRq61914.jpg

Senast redigerat av Softis (25 april 2009)

Booyakasha!
dbjanoz
25 april 2009 · 1 785 Inlägg

Softis skrev:
Haha, nej det vet jag. Tyckte bara att det skulle se coolt ut med 4 st 8" i hatthyllan cool Och dom är rätt snygga att titta på. Ska inte ställa in massa bas på dom för det får jag från min 12". Men jag vill ju få ut så bra ljud det går så klart.

Nu fattar jag inte riktigt! Skulle det se coolt ut med 4st 8" basar i hatthyllan? Du kan du ju köpa några med bränd talspole om de bara ska sitta där för utseendet. Det var inte för ljudet du köper basar till bilen?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Frissan
25 april 2009 · 4 693 Inlägg

4 st med brände spole kostar nog ungefär lika mycket big_smile Sen låter de ju lite om dom iaf

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang