GAS baspaket eller annat liknande?

Grodan74
2 augusti 2008 · 206 Inlägg

Tjena

Ja har kollat på ett GAS-paket på BRL med antingen två 10" eller två 12" + deras fyrkanal-steg. Dessa kostar 2000 respektive 2300. Är gas såpass dåligt att det inte är värt pengarna eller?

Vad tror ni annars är bra i liknande prisklass? smile

P.S jag funderar lite på den här : http://www.netonnet.se/?iid=se106921 och sedan köpa till något fyrkanal-steg för runt 1500. Är den en ren förolämning mot musik i allmänhet eller duger det bättre än gas-pakatet tror ni? Lådan passar perfekt för den finns på lagershoppen i göteborg smile D.S.

Gustav
2 augusti 2008 · 317 Inlägg

de där GAS-paketen lirar sjukt mkt för den slanten.. som vanligt så får man väl mer om man betalar mer,. Men för de pengarna är det de bästa iaf jag hört.. se till att du får köpa monosteget och inte 4-kanals.. då fåru ännu mer össmile

MVH. GW

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
Pro_fxr jobbar påre
2 augusti 2008 · 751 Inlägg

Kan bara säga dig en sak:)  GAS gör förbannat bra steg-basar med mera, visst man kan ju inte jämföra dem med proffsgrejer som kicker osv.men jag hade 2st 10" gas basar med ett Gas Alpha2 steg.jag kontaktade BRL och fråga om lådritning. då skicka han en ritning på en bandpasslåda.och ja lovar dig.jag hade den i en Mercedes E200 -84. och dom har tanken mellan bagaget och hytten.och den gav grymt tryck. spelade förbannat bra, fick ingen annan låda att lira så bra i min bil iaf...
såå det är helt klart värt pengarna. kör själv nu med ett GAS steg och JBL basar och steget funkar grymt bra

Audi A5 (2008)
Beeenny
2 augusti 2008 · 982 Inlägg

kolla in kicker paketet på micro.se ..kostar 2998 för sladdar,bas,steg

spelar bra mkt bättre än billiga gas paket

mvh

stellan_dahl svetsare
2 augusti 2008 · 329 Inlägg

men gas är helt klart pengarna!!

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
kwansa Hmm, vet inte?
2 augusti 2008 · 1 775 Inlägg

Gas paketet är riktigt bra för dessa pengar smile

Jag har gas 10" och deras monosteg köpte det för ca 4-5 mån för 1799:- Spelar på bra, men är inget ljud om man vill höras utanför bilen tongue men för ren basförstärkning så funkar det välldigt bra.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Gustav
3 augusti 2008 · 317 Inlägg

Beeenny skrev:
kolla in kicker paketet på micro.se ..kostar 2998 för sladdar,bas,steg

spelar bra mkt bättre än billiga gas paket

mvh

har du ens lyssnat på de paketet som han pretar om??

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
Grodan74
4 augusti 2008 · 206 Inlägg

Okej tack så mycket för alla svar smile det lutar åt GAS-paketet med monosteget (man får välja mono eller fyrkanals)
Är det som han säger på brl att det är mer skönt ljud i den än dunka dunka? Är de 10" man bör ha lr? (är ute efter skönt ljud smile )

Ljudmässigt, hur mycket tror ni att man skulle tjäna om man köpte element och steg och byggde en egen låda? med ungefär 2000-2300 i slutsumma

Gustav
4 augusti 2008 · 317 Inlägg

ja tror inte du kan få så mkt bättre ljud om du ska bygga själv.. om du t.ex ska köpa de steget så kostar de ju 1998:- löst och ska du då ha basar som motsvarar den färdigbyggda lådan eller bättre så kommer det kosta mer.. om jag vore du skulle jag köpt paketet för 2300:- på brl med 12" arna! Mkt skönare lju i 12" enligt mej.. men då lyssnar jag mest på RnB typ.. så de beror ju lite på vad man lyssnar på för musik!

Lycka till!

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
Grodan74
4 augusti 2008 · 206 Inlägg

Okej, bygga själv är ute ur bilden alltså.

Var på CDR idag, där erbjöd han mig två st blaupunkt-basar 10" (GTW 1000 mk II), en portad låda (vet ej
volym och sådant, men han hävdade att den skulle funka väldigt bra med basarna) och ett mutant 2-kanalssteg: Mutant NW280SP. Dessa saker till priset av 2500 (vilket innebär ca 40 % rabatt enligt honom )

Min magkänsla för det paketet är väldigt bra, är det någon som har någon åsikt?

Förresten kollade jag på deras hemsida, jag tror det är den här lådan:

Artnr:SEV102
Beskrivning:
PORTAD BASLÅDA 2X10" TOM (UTAN BAS)

Beskrivning: baslåda 2x10"
Basreflexlåda klädd i matta med port utan element för dubbla 10"-basar.
Anslutningsterminal och interna högtalarkablar ingår.
Inre lådvolym 2x37 liter
Bredd x höjd x djup (övre/nedre djup): 820x350x370/310 mm

Pris: 895,00 kr


Sedan finns även mutant MT10X + NW280SP för samma pris.
http://www.mutantshop.co.uk/product-7129.wtl



Är det någon som har någon åsikt? smile

MVH Albin

ShyGuy RM-operatör
4 augusti 2008 · 667 Inlägg

Blåpunkt är ju bra saker, GZ vet jag inte, men dom är dock poppis.

Kör på det där och berätta för oss hur bra det är sen=)

Grodan74
4 augusti 2008 · 206 Inlägg

ShyGuy skrev:
Blåpunkt är ju bra saker, GZ vet jag inte, men dom är dock poppis.

Kör på det där och berätta för oss hur bra det är sen=)

Jo det är väl det man har hört också smile Vad menar du förresten med GZ? tongue

Aa okej jag får väl offra mig för laget smile

ShyGuy RM-operatör
4 augusti 2008 · 667 Inlägg

Fel av mig, tänkte på GroundZero, fast du skrev Mutant=)
Samma kommentar om dem dock:P

Helt rätt inställning=)

MaxDelux
5 augusti 2008 · 79 Inlägg

kwansa skrev:
Gas paketet är riktigt bra för dessa pengar smile

Jag har gas 10" och deras monosteg köpte det för ca 4-5 mån för 1799:- Spelar på bra, men är inget ljud om man vill höras utanför bilen tongue men för ren basförstärkning så funkar det välldigt bra.

Det var det sjukaste jag har sett skrivits här, vilja höras utanför bilen. Det är ju en sjäv som ska lyssna och inte fn vill man spela för andra.
Jag är trött på alla som det rasslar och skramlar om. Se till och dämpa bilen och håll ljudet innanför bilen.
Och vad menar du med basförstärkning? hmm till vad.
Du kan få en 10" att spela grymt mycket bättre än vad 2st 12" gör om du bygger rätt.

Mvh
MaxG

Välkommna till min sida...
Kommentera gärna bilder som du tycker om och ge befogad kritik.
MvH
MaxG
Pro_fxr jobbar påre
26 april 2009 · 751 Inlägg

haha nu är ja sen igen härA:P men måste bar akommentera de sista;d

du säger att en 10" kan spela grymt mkt bättre än 2x12" om man bygger lådan rätt??tongue
men om man bygger lådan rätt til 12erna då?.borde väl dom spel bättre:P "alltså då antar man ju att de är ungefär likadana element"....
tkr då att mina 12"are har bättre djup i basen än nån 10"are ja hört... men såklart har ju de med lådan å göra oxå

Audi A5 (2008)
Abbee HobbyFotograf och Blivande Biolog
26 april 2009 · 310 Inlägg

Pro_fxr skrev:
haha nu är ja sen igen härA:P men måste bar akommentera de sista;d

du säger att en 10" kan spela grymt mkt bättre än 2x12" om man bygger lådan rätt??tongue
men om man bygger lådan rätt til 12erna då?.borde väl dom spel bättre:P "alltså då antar man ju att de är ungefär likadana element"....
tkr då att mina 12"are har bättre djup i basen än nån 10"are ja hört... men såklart har ju de med lådan å göra oxå

Beror väl lite på vilken typ av musik du lyssnar på?

Om du vill lyssna på hip-hop och annan relativt långsam musik med djupa bastoner så tror jag att 12" är bättre.

Men om du vill ha snärtig bas till rock/metal så tror jag 10" hänger med bättre oavsett märke.

Har lyssnat på rock och techno med lite tempo i med 2 x 15" och de hängde inte alls med, men med låtar med lite tyngre långsamare bas så kom de mer i sin rätt och då dundrar de givetvis på brutalare än vad 10" hade gjort.

Själv hade jag föredragit 10" framför 12" om det var liknande element.

Summan av kardemumma = Det beror på vad man lyssnar på.

Senast redigerat av Abbee (26 april 2009)

Catch the moment, soon It'll be over
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
26 april 2009 · 1 098 Inlägg

Enligt mej så är 12" bättre eftersom dom klarar av dom flesta olika sorters bas någorlunda bra...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Stejfaan Basknarkare
26 april 2009 · 470 Inlägg

Och jag säger att ni har lika fel allihop nu big_smile Du kan få 2 st 15 tummare att spela lika rappt som 2 12:er.. Tro mig wink mina Sx basar piskar fint roll

Team Carbonize
_DamnIt R1 driver!
26 april 2009 · 5 128 Inlägg

Abbee skrev:

Pro_fxr skrev:
haha nu är ja sen igen härA:P men måste bar akommentera de sista;d

du säger att en 10" kan spela grymt mkt bättre än 2x12" om man bygger lådan rätt??tongue
men om man bygger lådan rätt til 12erna då?.borde väl dom spel bättre:P "alltså då antar man ju att de är ungefär likadana element"....
tkr då att mina 12"are har bättre djup i basen än nån 10"are ja hört... men såklart har ju de med lådan å göra oxå

Beror väl lite på vilken typ av musik du lyssnar på?

Om du vill lyssna på hip-hop och annan relativt långsam musik med djupa bastoner så tror jag att 12" är bättre.

Men om du vill ha snärtig bas till rock/metal så tror jag 10" hänger med bättre oavsett märke.

Har lyssnat på rock och techno med lite tempo i med 2 x 15" och de hängde inte alls med, men med låtar med lite tyngre långsamare bas så kom de mer i sin rätt och då dundrar de givetvis på brutalare än vad 10" hade gjort.

Själv hade jag föredragit 10" framför 12" om det var liknande element.

Summan av kardemumma = Det beror på vad man lyssnar på.

Dock inte helt rätt! Det hänger mycket på vad det är för element man kör på, steg och framförallt, VILKEN LÅDA! Man kan få en 18" bas att spela riktigt rappt, helt beroende på låda! Så den generella skönan om att 10" är rappare än 12/15" håller inte i längden

Pro_fxr jobbar påre
26 april 2009 · 751 Inlägg

håller med damnit..  om vi tar de såhär då... du får undersöka vilken rockfestival du vill i sverige. fråga vad dom har för storlek på sina baselement på scenerna. tror inte du kommer under 12" alltså.... generellt så kör dom med 15" som mest.då de är väldigt populära element.använder själv mig av 15"basar när ja lirar på fester, har även 12" PA basar oxå men dom spelar inte hälften så bra...
och enligt mig så spelar mina 12" i bilen rappare än min polares 10"are..dock som ovan nämnt så har lådan STORT intryck på vilken genre du ska lyssna på....

Audi A5 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang