TIPS på kulör inför lack!

LillNaisarn
26 maj 2006 ·

Som rubriken lyder så undrar jag om ngn kan ge ngt tips på ngn fin färg som min mb tros passa i,

Jag tänkte ngn kulör i blått eller rött, men även andra tips är välkommna ! det blir en Solid eller Metallic lack e.v pearl.

( går även bra med andra ljusare kulörer ) allt i princip förutom svart..

Senast redigerat av LillNaisarn (26 maj 2006)

dallelito med lem
26 maj 2006 · 1 147 Inlägg

tycker du ska satsa på en helt galet utstickande färg.. skulle jag gjort om jag skulle lackat om iaf..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
LillNaisarn
26 maj 2006 ·

dallelito skrev:
tycker du ska satsa på en helt galet utstickande färg.. skulle jag gjort om jag skulle lackat om iaf..

japp jag tänkte också på det , därför vill jag gärna ha Röd eller blå ganska ljus nyans, vill inte ha svart eller liknande då bilen inte är tänkt att vara ngn vanlig mb..

drzero
26 maj 2006 · 107 Inlägg

Jag har en helt galen färg som jag kan sälja kameleont som skiftar i gul/limegrön
det är koncentrerat (pulver alltså)

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!
Madhouse
27 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Färgval är mkt personligt och svårt att välja.
För stilrent skulle jag ta en mörk kulör, vinröd metallic/pearl nästan så det övergår i svart.

För utstickande så är volvos saffran rätt snygg, kanske går att få den lite mer utstickande lite mer skrikande färg.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
hedley Saaboholic
10 juli 2006 · 3 129 Inlägg

LillNaisarn skrev:
Som rubriken lyder så undrar jag om ngn kan ge ngt tips på ngn fin färg som min mb tros passa i,

Jag tänkte ngn kulör i blått eller rött, men även andra tips är välkommna ! det blir en Solid eller Metallic lack e.v pearl.

( går även bra med andra ljusare kulörer ) allt i princip förutom svart..

Mörklila/lila Pearl är jävligt snyggt.. och inte allt för vanligt..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang