50/50spillolja diesel åka skit billigt

agadiffen
9 maj 2009 · 739 Inlägg

någon mer än jag som har testat detta
kan motorn ta skada av detta?
kan man köra alla dieslar på denna blandning
har själv kört en golf tdi på detta
brorsan har en v70 vågar han testa
svin billigt ju 2-3 spänn /milen

Senast redigerat av agadiffen (9 maj 2009)

Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Holiace
9 maj 2009 · 1 754 Inlägg

Kör på fritösolja smile

Jag kan inget om allt.
agadiffen
9 maj 2009 · 739 Inlägg

Holiace skrev:
Kör på fritösolja smile

tänkte ja skulle tsta det men när ja va på korv kiosken å hämta en dunk så va det bara en sten hård klump i dunken så ja gav fan i det

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
expect1991
9 maj 2009 · 1 814 Inlägg

agadiffen skrev:

Holiace skrev:
Kör på fritösolja smile

tänkte ja skulle tsta det men när ja va på korv kiosken å hämta en dunk så va det bara en sten hård klump i dunken så ja gav fan i det

Går ju bra, men se till o filtrera några ggr bara smile om du värmer den lite är det lättare att filtrera kan jag tänka mig med.

Martin 9-3 Fisketokig
9 maj 2009 · 2 997 Inlägg

expect1991 skrev:

agadiffen skrev:

Holiace skrev:
Kör på fritösolja smile

tänkte ja skulle tsta det men när ja va på korv kiosken å hämta en dunk så va det bara en sten hård klump i dunken så ja gav fan i det

Går ju bra, men se till o filtrera några ggr bara smile om du värmer den lite är det lättare att filtrera kan jag tänka mig med.

Och stanna aldrig bilen när den väl börjat lukta korvmoj.

Skulle aldrig köra på något sånt. Vilket kladd och krångel.

Skulle det vara så smörjande och nyttigt för motorn som t.o.m vissa påstår om att köra diesel på frityrolja så skulle det finnas en 500ml flaska med sånt på mekonomen för en hundring och ha en flashig etikett och fräckt namn.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
volvokrille12 Blyfot
9 maj 2009 · 829 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

expect1991 skrev:

agadiffen skrev:

tänkte ja skulle tsta det men när ja va på korv kiosken å hämta en dunk så va det bara en sten hård klump i dunken så ja gav fan i det

Går ju bra, men se till o filtrera några ggr bara smile om du värmer den lite är det lättare att filtrera kan jag tänka mig med.

Och stanna aldrig bilen när den väl börjat lukta korvmoj.

Skulle aldrig köra på något sånt. Vilket kladd och krångel.

Skulle det vara så smörjande och nyttigt för motorn som t.o.m vissa påstår om att köra diesel på frityrolja så skulle det finnas en 500ml flaska med sånt på mekonomen för en hundring och ha en flashig etikett och fräckt namn.

Det är kanske någon flaska som innerhåller de

"bara en mor kan älska en sån son"
agadiffen
10 maj 2009 · 739 Inlägg

vill bara säga att motorn går som en dröm på gamla golfen .mkt fördelar finns det med tex om det ligger någon idiot för nära när man är ute å åker ,,,växlar man bara ner å ger på ,,ja lovar han förvinner i dimman hehe

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
bmx
10 maj 2009 · 7 100 Inlägg

köp en gammal diesel härk och testa smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
LillNaisarn
10 maj 2009 ·

Att köra med spillolja i dieseln är inga problem. Dock hurvidare det går på 50/50 låter jag vara osagt, har några vänner som häller lite spillolja i tanken då dom kör på "rött" för att det ej ska synas.

Ang fritös olja så går det även bra. Finns ju även ett test på Fifthgear där dom körde en w124 200D eller om det var en 250D XX mil och det funkade fint, vet även en bekant som brukar köra det på gammel diesel bilar, det enda är att det luktar "lite" konstigt. Så det är väll ganska bevisat att det "funkar".

Jag skulle dock aldrig köra på antingen eller i min bil.

_Da_Man_
10 maj 2009 · 175 Inlägg

Frityr olja går hur fint som helst. Har en bekant som enbart kör sina två Citroën dieslar på frityrolja. Han får den använda oljan gratis från vissa av stans restauranger bl.a. Kina resturanger som använder mkt olja. Sen tar han hem den och filtrerar den i garaget, sen är de bara ut o gasa. Vet nu inte hur bra det är för motorn, men han har iaf gjort så ett antal år utan motorhaverier. Så funkar gör de.

Grabber Dagdrömmare
10 maj 2009 · 2 836 Inlägg

Har också en bekant som kör på fritolja!
Han har till och med fått bilen miljögodkänd o det är en Audi A6 98-00 TDI.
Han har kört så i över ett år o det enda "felen" är att han måste byta olja lite oftare.
Filtrera olja o "förtunna" det med diesel, ca 10% o sen tuta o köra!
Bilen går faktiskt mjukare i motorn o prestanda det tydligen ingen skillnad på.
Har själv tänk köpa en diesel men har inte kommit så långt än...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang