Honda civic V-tech utan turbo och Vti med?

1Snake
11 juli 2006 · 286 Inlägg

Hej rätta mig om jag har fel men honda civic v-tech har ingen turbo orginal?

Men har vti:n det?

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
11 juli 2006 · 1 852 Inlägg

ingen turbo i t-techen, vad jag vet är det ingen i vti:n heller...

man lever bara en gång så lev väl!
_JoCCeV TVT Member
11 juli 2006 · 377 Inlägg

Bullo skrev:
ingen turbo i t-techen, vad jag vet är det ingen i vti:n heller...

nae så vitt ja vet så har de ingen Turbo i varken V-tec eller Vti.... de e jag 99.9 % säker på... wink

1Snake
11 juli 2006 · 286 Inlägg

okej tack för svaren!!big_smile

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Spelis
15 juli 2006 · 1 926 Inlägg

inge svar på frågan, men skulle det inte vara jäkla grymt om honda matar i turbo i sina v-tec motorer big_smile wwwrrrooooom !!

Malmoe SSS -12
15 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Rätt säker på att Honda inte har bilar med turbo alls! Endast deras tillförlitliga underbara V-tec... Iallafall de bensinmodeller jag känner till...

* Integra
* Civic
* Prelude
* Legend
* Accord
* Concerto
* NSX
* S2000

ingen av dessa har turbo original så vitt jag fått höra!

Om jag inte fattat det fel så är det ganska svårt att turbomata en bil med variabelt inställbart ventilspel (V-Tec?)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Spelis
15 juli 2006 · 1 926 Inlägg

aja..jag är inte spec kunnig om detta..tanken bara slog mig att det skulle vara grymt...

Men vad är bäst igentligen. Turbo eller V-tech

Pi Just another freak in the freak kingdom
15 juli 2006 · 378 Inlägg

Spelis skrev:
aja..jag är inte spec kunnig om detta..tanken bara slog mig att det skulle vara grymt...

Men vad är bäst igentligen. Turbo eller V-tech

Det beror på vad man är ute efter och i vilken bil.. Är det en honda så kan du ju besikta med V-tec. Om det ska rejsas eller om du vill ha mycket effekt så är det klart billigare att trimma med turbo än att sugtrimma en motor.. Men kom ihåg att du inte kan besikta med turbo..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Spelis
15 juli 2006 · 1 926 Inlägg

jo, ja  vet att det är billigare att trimma en t motor. men det är synd att man inte får trimma sad '

får jag bara fråga dig en sak. du har ju slängt in massa trim såg jag på dina bilder (mycket fin bil har du också) Men hur gör du när det är dags att besika kärran. river du ut och slänger i orginal turbo osv eller hur gör du  ? och om du åker med trimmet i bilen. vad säger snuten om du blir stannad  ?

Pi skrev:

Spelis skrev:
aja..jag är inte spec kunnig om detta..tanken bara slog mig att det skulle vara grymt...

Men vad är bäst igentligen. Turbo eller V-tech

Det beror på vad man är ute efter och i vilken bil.. Är det en honda så kan du ju besikta med V-tec. Om det ska rejsas eller om du vill ha mycket effekt så är det klart billigare att trimma med turbo än att sugtrimma en motor.. Men kom ihåg att du inte kan besikta med turbo..

Pi Just another freak in the freak kingdom
15 juli 2006 · 378 Inlägg

Man tackar man tackar. smile Eftersom den inte är klar än.. Så vet jag inte vad dom säger.. Men jag ska prova med å besikta den som den är.. Går den inte igenom så får jag väl försöka att regga om den eller köpa en orginalmotor å hinka i för besiktning..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang