Plexiglas låda.

Dream_on
15 maj 2009 · 214 Inlägg

Nån med erfarenhet? Dyrt  med plexi? tänkte ha bakdelen av lådan i plexi resten i 22mm spån. Nått som man bör tänka på? Nått som är dåligt med det som kan göra ljudet sämre?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Frissan
15 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Du kommer att behöva en rejält tjock plexiskiva då dom flexar rätt lätt.

Men det är inte så dyrt, bygg lådan först och sen måttbeställer du plexiskivan när du vet hur stor den ska vara.

Booyakasha!
Dream_on
15 maj 2009 · 214 Inlägg

hade tänkt 20 mm plexi på bakdelen. resten av lådan byggs i 22mm mdf eller spån.. duger detta? eller sämre ljud?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Dream_on
15 maj 2009 · 214 Inlägg

Även ny fråga! kan man använda vanligt glas ist? big_smile

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Miramithe
16 maj 2009 · 573 Inlägg

vanligt glas är inte att rekommendera om du inte kommer upp i 4cm glas men det är dyrt, glas är inte stöt tåligt...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
kalle_kalle
16 maj 2009 · 2 914 Inlägg

plus att går det sönder så blir det ingen höjdare (blir att plocka mycket glas sen)
tror på att i mdf, spån, betong eller plexi

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
16 maj 2009 · 336 Inlägg

Polaren använde vanligt glas och det visade sig att det sprack till slut.. vet inte vad han hade för tjocklek men jag rekommenderar att du använder plexi smile

Milliway Visionär
16 maj 2009 · 59 Inlägg

Om du vill använda dej av vanligt glas så går lamellglas bra. Fick överblivet sådant glas från en gammal postlokal. Används även där man vill ha så kallat okrossbart glas. Givetvis kan man slå sönder lager för lager med en hammare men det kommer inte sprika av lådans tryck eller vibrationer.

kalle_kalle
16 maj 2009 · 2 914 Inlägg

Milliway skrev:
Om du vill använda dej av vanligt glas så går lamellglas bra. Fick överblivet sådant glas från en gammal postlokal. Används även där man vill ha så kallat okrossbart glas. Givetvis kan man slå sönder lager för lager med en hammare men det kommer inte sprika av lådans tryck eller vibrationer.

likadant som används fram på en bilruta?? ja det kan jag tänka mig funka förutsatt att det inte är alltför stora bitar.... tongue

Senast redigerat av kalle_kalle (16 maj 2009)

Milliway Visionär
16 maj 2009 · 59 Inlägg

kalle_kalle skrev:

Milliway skrev:
Om du vill använda dej av vanligt glas så går lamellglas bra. Fick överblivet sådant glas från en gammal postlokal. Används även där man vill ha så kallat okrossbart glas. Givetvis kan man slå sönder lager för lager med en hammare men det kommer inte sprika av lådans tryck eller vibrationer.

likadant som används fram på en bilruta?? ja det kan jag tänka mig funka förutsatt att det inte är alltför stora bitar.... tongue

Framrutan brukar va en tunnare variant. De glaset jag fick tex va på 4-5 lager och ca 15mm tjockt. Minns inte säkerhetsklassen men den va balistiskt testad för handeldvapen tex.

Dream_on
16 maj 2009 · 214 Inlägg

tack ska kolla upp detta! smile

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Fatstuff Hobby sabotör
17 maj 2009 · 178 Inlägg

Blir nog rätt mycket tyngre med glas än plexi. Bara en tanke... Däremot blir plexi/lexan enklare repigt.

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang