ställa tändning ---> få knallar ?

J_L
19 maj 2009 · 10 Inlägg

*fniss*

Tackar för dagens garv!

den som ingen turbo har får åka utan bar!
nilsson_racing
19 maj 2009 · 67 Inlägg

bumpe skrev:

twin_cam skrev:
När mitt avgasrör gick av precis innan katten så small det duktigt om man varvade ur och släppte snabbt. Tilläggas ska att det är ett gammalt sprut (LH Jetronic 2.4) som inte är lika exakt som moderna, samt att jag har "vant" styrboxen vid att svara snabbt på gaspådrag (minnet).

Jag drog slutsatsen att katalysatorn tar bort smällarna just för att folk inte ska tro att det är en skrotbil man kör omkring i. Har just nu ett litet hål i skarven mellan 2-1 och katten, och där smäller det.

Så om du vill vara miljöovänlig, riskera böter och ombesiktining så kan du nog få smällarna vid gassläpp om du tar bort katten och sätter rakt rör med kanske 1 fullflödesdämpare. En kompis har så på en Peugeot 405 Mi16 och den smäller det och lever om när han släpper gasen, och den är otrimmad.

Du, jag är rätt så övertygad om att det smäller efter katten med, katten dämpar ju inte, den bränner ju bara upp överblivet bränsle...

om katten bränner upp det överblivna bränslet vad är det som ska smälla efter katten då ?

Gorbys
20 maj 2009 · 30 Inlägg

pang säger det hyfsat ofta med mitt avgassystem smile (katalysator prufff sånt skit )

Team-Adolfsson Gödseldräng
20 maj 2009 · 4 529 Inlägg

mercan smäller bra vid motorbromsnings och när man ska gasa på igen
ibland smäller de till som fan
har min kat kvar sen 2.5" efter den och en simonsburk efter det
det kan ju inte vara bra för bilen när de smällr å har sig ?
plus att de tar död på katalysatorn ?
jag måste bli av med skiten ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang