Problem men Cargard larm 950S

Iron Volvo Frälst.
6 maj 2009 · 210 Inlägg

Fungerade skit bra tills en dag då det gick att öppna men inte låsa längre det är den enda funktionen jag kör med det är till centralåset.

Bilen är den volvo 945.

Har ju borttagna nyckel lås så måste få det att fungera fort.

Klickar bara i själva larmet.

Själva larmet är ett Cargard 950 S

-Mackan- Fire And Silk
6 maj 2009 · 2 254 Inlägg

Är även låset till bagaget borttaget? Annars är det bara att låsa upp med nyckeln och krypa in?

Då kan du kontrollera, alla de saker som Swedenrockers snällt föreslår.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Iron Volvo Frälst.
6 maj 2009 · 210 Inlägg

Jorå har rivit fram den. så vet vart den är och använder endast två kablar. kommer inte i håg färgen men de går till bilens förar sida.

Swedenrockers skrev:
Det kan vara larmboxen med dess c-låsrelä som är kört eller matning/jord till låsreläets matningssida som saknas. Vet du var larmboxen sitter?

Iron skrev:
Fungerade skit bra tills en dag då det gick att öppna men inte låsa längre det är den enda funktionen jag kör med det är till centralåset.

Bilen är den volvo 945.

Har ju borttagna nyckel lås så måste få det att fungera fort.

Klickar bara i själva larmet.

Själva larmet är ett Cargard 950 S

Iron Volvo Frälst.
6 maj 2009 · 210 Inlägg

-Mackan- skrev:
Är även låset till bagaget borttaget? Annars är det bara att låsa upp med nyckeln och krypa in?

Då kan du kontrollera, alla de saker som Swedenrockers snällt föreslår.

bilen är upp låst det var efter den vart upplåst sist. efter det så går det inte att låsa den igen.

-Mackan- Fire And Silk
7 maj 2009 · 2 254 Inlägg

Iron skrev:

-Mackan- skrev:
Är även låset till bagaget borttaget? Annars är det bara att låsa upp med nyckeln och krypa in?

Då kan du kontrollera, alla de saker som Swedenrockers snällt föreslår.

bilen är upp låst det var efter den vart upplåst sist. efter det så går det inte att låsa den igen.

Ja, jävlar du. Om man skulle ta och börja om 2'an igen och lära sig läsa på nytt. tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Iron Volvo Frälst.
7 maj 2009 · 210 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Blå och grön?
Mät med en multimeter mellan de två. Du får i närheten av +12V respektive -12V beroende på vilket håll låset ska gå.

Iron skrev:
Jorå har rivit fram den. så vet vart den är och använder endast två kablar. kommer inte i håg färgen men de går till bilens förar sida.

Ska göra det i mörra.

Iron Volvo Frälst.
7 maj 2009 · 210 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Saknar du spänning på grön kabel när du låser så letar du inåt bilen.

Iron skrev:

Swedenrockers skrev:
Blå och grön?
Mät med en multimeter mellan de två. Du får i närheten av +12V respektive -12V beroende på vilket håll låset ska gå.

Ska göra det i mörra.

Inåt i bilen?

Iron Volvo Frälst.
7 maj 2009 · 210 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Mot larmboxen.
Har du spänning på den gröna kabeln så kolla vad som hänt ute i dörren.
Kan vara dragstången som sitter löst.

Iron skrev:
Inåt i bilen?

Tack för hjälpen än så länge återkommer i morgon men news. smile

Iron Volvo Frälst.
7 maj 2009 · 210 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Soft, gör det.
Lycka till!

Iron skrev:

Swedenrockers skrev:
Mot larmboxen.
Har du spänning på den gröna kabeln så kolla vad som hänt ute i dörren.
Kan vara dragstången som sitter löst.

Tack för hjälpen än så länge återkommer i morgon men news. smile

Ok.
Nu är det så att jag mätt på kablarna den blå och den gröna.
Den ena visade 12 volt.
Den andra (Gröna) visade inte någe.

Boxen bränd?
Finns det någe att göra?
Eller är det bara att köpa en ny?

Iron Volvo Frälst.
8 maj 2009 · 210 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Varken när du låser eller låser upp?

Iron skrev:
Nu är det så att jag mätt på kablarna den blå och den gröna.
Den ena visade 12 volt.
Den andra (Gröna) visade inte någe.

Nej, det är bara att byta bil tyvärr.

Iron skrev:
Finns det någe att göra?

Såklart finns det massor att göra.
Det är bara att fortsätta felsökningen.
I kontakten till larmboxen så har du ett antal kablar.
Du kontrollerar att det finns batterispänning på en klen röd och en klen brun kabel.
Sen kontrollerar du att det finns jord på en klen vit och en klen gul kabel.
Dessa kablar används för att anpassa c-låsstyrningen till olika c-låslösningar.

Varken när jag låser eller låser upp.

Ska felsöka mer i dag. koll ute i dörren och det är någe fel där.

Iron Volvo Frälst.
10 maj 2009 · 210 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Den gröna kabeln ska ligga mot jord i viloläge och när du låser ska du ha batterispänning på den.
Den blå kabeln ligger också mot jord i viloläge ocn när du låser upp så ska du ha batterispänning på den.

C-lås funktionen består av två växlande relän där den gröna och den blå kabeln skiftas mellan jord och plus. Så kolla om den klena röda kabeln har matning för det är den som ger ström till låskabeln (gröna).

Iron skrev:
Varken när jag låser eller låser upp.

Ska felsöka mer i dag. koll ute i dörren och det är någe fel där.

Nu har jag kollat allt i dörren och alt orginal som sitter och det fungerar och låser när man pillar på det.

Finns det någe man kan göra med själva larmboxen eller är det en ny som gäller??

David_FT
12 maj 2009 · 183 Inlägg

Iron skrev:
Fungerade skit bra tills en dag då det gick att öppna men inte låsa längre det är den enda funktionen jag kör med det är till centralåset.

Bilen är den volvo 945.

Har ju borttagna nyckel lås så måste få det att fungera fort.

Klickar bara i själva larmet.

Själva larmet är ett Cargard 950 S

Lånar tråden lite, Det är problem med päronas bil (MB 300E -89) larmet har lagt av helt, nått gammalt touchguard är det. Finns det någon separat säkring till larmet å isåfall vart kan den sitta?

Iron Volvo Frälst.
28 maj 2009 · 210 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Har du mätt så att du har konstant matning på den KLENA röda och den bruna kabeln in i larmboxen?
Samt att du har jord på den KLENA gula och den vita kabeln?
Jag tycker det känns onödigt att byta box om felet ligger utanför.

Iron skrev:
Nu har jag kollat allt i dörren och alt orginal som sitter och det fungerar och låser när man pillar på det.

Finns det någe man kan göra med själva larmboxen eller är det en ny som gäller??

Nu efter mycket sökande så hittade jag felat en kabel ut till låsmotorn som var skavd så den låg en mot plåten.
Och att motorn till låset var bärnd.
Skaffade en ny motor och drog nya kablar men motorn gick 3 gånger sen fungerade inte mer.
Motorn kommer i från en nyare saab.
Någon som har tips om en bra låsmotorn. ??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang