Hjälp med datorköp!

Rquired Allmänt envis
2 juni 2009 · 12 512 Inlägg

linuslinje skrev:
Köp dig en DELL-burk. bra priser, bra support och sakerna går inte sönder.

Skojjar du? Höll på i över ett år med min Dell XPS420/XPS630 innan jag gav upp och skulle lämna tillbaka den, då var de inte så artiga längre...

4 maskiner (2st 420 och 2st 630) på ett år, alla med sådana fel att de var i princip oanvändbara. På 420n visste jag vad felet var (för klent nätagg) med det vägrade de erkänna var felet, trots dussintals på dell-forumet som köpt ett starkare för egna pengar och alla problem försvann. Numera har 420n ett starkare nätagg om någon undrar, naturligtvis beror det inte på att det gamla var för klent roll

630 hade enligt många kunniga (jag är/var inte en av dom) en kombination av moderkort och nått annat "board" som inte fungerar. Därför löjligt slö och opålitlig, eller modellen var i alla fall när jag lämnade tillbaka den hösten 2008.

Så mitt förtroende för Dell är numera som bortblåst, i alla fall när det gäller speldatorer. Som "vanliga" datorer och laptops gör de fortfarande hur bra maskiner som helst. Men lusten att handla en Dell-laptop efter ett år av krångel var ju sådär...

Så bra priser? Absolut
Bra support? Absolut, men tyvärr har de armarna bakbunda av Dell. De får alltså bara arbeta inom de gränser Dell satt ut, även om orsaken till ett fel är uppenbar blånekar de tongue Men som helhet kanon.
Går inte sönder? Nej klart de inte gör, de är trasiga från början ju.

Att sedan det företag som har kontrakt på servicen av dessa datorerna har helt inkompetenta anställda är en annan histora. En av dom bytte tex RAM-minnen medans datorn fortfarande var igång, blir inte jättebra kan jag avslöja.

Så undvik Dells speldatorer "XPS -serien" är mitt råd, Dells övriga datorer är kanon.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sushikocken Sleeper
2 juni 2009 · 3 084 Inlägg

Sätta ihop en dator är inga problem bara kolla så att socketsarna passar då man beställer. sen sätter man skiten där det passar smile finns ju bra guider om man är osäker dessutom...
bygger man själv har man ju givetvis garantier på grejorna fördelen är att man slipper hålla på flasha bios slipper få med onödigt Vistaskit. Sen så kan man sätta i ett ramminne själv utan att betala 1000 spänn för att nått OEM företag ska sätta in det.


PS Dell suger arsle wink Dyra och enligt egen erfarenhet kassa skärmar. Hade ju iaf 20 döda pixlar efter en månad.

Acer haha

Senast redigerat av Sushikocken (2 juni 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang