Byte till klarglas el helt nya strålkastare till s40?

strauss
1 juni 2009 · 29 Inlägg

Har just nu bara originalstrålkastarna i min s40, funderar på om det räcker med att byta till klarglas för att det ska se snyggare o mer stilrent ut el skulle ni föredra byta hela satsen till blackrim el liknande?

Kom gärna med förslag då jag har noll koll just nu vilket som är att föredra, lite skillnad på pris där med..!

Zand
1 juni 2009 · 273 Inlägg

Ta en titt på min bil så får du ett hum hur det skulle sett ut. jag hade satsat på klarglas med svart bakrund och xenon konvertera.

strauss
1 juni 2009 · 29 Inlägg

Ser jäkligt fräscht ut, svarta bakgrunden e de något som man köper löst eller hur fixar du dit de?

rickylicious Webbutvecklare
1 juni 2009 · 2 369 Inlägg

Hur fungerar det med ljusbilden om man bara byter ut glaset?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
strauss
1 juni 2009 · 29 Inlägg

Fundering på de med, hört vissa säger att den blir sämre andra ingen skillnad..De som vet får gärna svara på de!

Fatstuff Hobby sabotör
1 juni 2009 · 178 Inlägg

Köp hela lampsatserna på skroten. kostar inte mycket alls då.
Har bara klarglas på min, vill du ha svart sarg kan du plocka isär och lacka.

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Zand
2 juni 2009 · 273 Inlägg

strauss skrev:
Ser jäkligt fräscht ut, svarta bakgrunden e de något som man köper löst eller hur fixar du dit de?

Det finns och beställa på nätet. Ljusbilden  har jag inte märkt någon skillnad på. Går ju igenom besiktningen felfritt. Men är osäker om mitt xenon kommer gå igenom. Lyser alldeles för blått. Men klarglas och xenon är sjukt nice wink

Senast redigerat av Zand (2 juni 2009)

strauss
2 juni 2009 · 29 Inlägg

Okej okej låter inte dumt..lutar starkt åt klarglas med xenon då det e jäkligt snyggt som du säger..bara de inte blir för blått så man får skit på besiktningen wink

R_fused There is no replacement for displacement
2 juni 2009 · 630 Inlägg

Skit på besiktningen kommer du få oavsett om det är blått eller inte när du har eftermonterat xenon eftersom ljusbilden blir fel med det. Men är ju bara att byta tillbaka till hallogen när man åker in...
Har du h4 strålkastarna? tycker nästan det ser ut som du redan har klarglas på bilderna? Har du h4 måste du byta hela strålkastaren annars blir ljusbilden helt fel.
De svarta instaserna finns att köpa lösa på volvio om du har h7 nu, eller så lackar du om dem själv. Svarta blinkers är lite svårare att fixa själv, finns att köpa på volvo med för runt 600:- styck har jag för mig.

strauss
2 juni 2009 · 29 Inlägg

Japp har h4-strålkastarna här i, så måste byta allting för att ljusbilden inte ska bli helt åt skogen då menar du? E ju jäkligt snyggt med svarta instaserna vilket jag inte räknat med ja ville ha från början..Fasen kanske bättre köpa hela kitet, typ black bezel!

Blir fan förvirrad när man ser hur cleant de blir på olika bilar här inne, dels med klarglas o xenon o även hela satsen...Får fundera o se va jag mest är sugen på!

Tack för svaren hitills iaf!

R_fused There is no replacement for displacement
2 juni 2009 · 630 Inlägg

Ja de svarta insatserna är snyggast på en silver bil som du har, de kromade passar bättre till vissa färger tycker jag:)
Och ja du måste byta allt isåfall, Leta begagnat annars, dyker ju upp lite då och dåsmile
Sen gör det väldigt mycket med nya fräsha glas, ser ganska dassigt ut när de har suttit på länge och är blästrade med stenskott.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang