Kicker eller rockford fosgate ?

BaNaN85
20 juni 2009 · 93 Inlägg

dbjanoz skrev:

BaNaN85 skrev:
Kicker L7 är ganska tungdrivna och behöver ett steg på runt 1.000 wrms för att spela riktigt bra imo.

Skitsnack!

imo! (In my opinion)... Sen om du fått dom att spela bra med mindre effekt så får du gärna berika oss med din kunskap. Aum... som jag nu ser att du har mycket god av smile Du kan gärna få tipsa mig om lådvolym till en L7 12" för en liten mazda!

Senast redigerat av BaNaN85 (20 juni 2009)

SaaB_MaN
21 juni 2009 · 71 Inlägg

BaNaN85 skrev:

dbjanoz skrev:

BaNaN85 skrev:
Kicker L7 är ganska tungdrivna och behöver ett steg på runt 1.000 wrms för att spela riktigt bra imo.

Skitsnack!

imo! (In my opinion)... Sen om du fått dom att spela bra med mindre effekt så får du gärna berika oss med din kunskap. Aum... som jag nu ser att du har mycket god av smile Du kan gärna få tipsa mig om lådvolym till en L7 12" för en liten mazda!

haha! men palla att tjafsa eller ? Vill ni göra upp så gå till sandlådan då !

Det var ingen fråga här om hur mycket effekt basarna behöver eller inte. Jag undrar skillnaderna mellan de olika märkerna inget annat;)

Men det bästa är nog ändå att lyssna och komma fram till en egen uppfattning smile

Tack för alla svar !

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
evilaudio
21 juni 2009 · 16 195 Inlägg

SaaB_MaN skrev:

evilaudio skrev:

koka skrev:

Jag tror eller har fått en uppfattning om att RF kan spela ett finare ljud, alltså mer "väl" spelade toner..

Kicker basarna verkar svårare att "styra" dvs. svårt att få dom spela fint typ..

Du får helt enkelt lyssna dig fram till det själva tongue Hade du bott i närheten så hade du kunnat få höra på mina RF basar.. tongue

sen när blev RF finlir???

Vad ärdom enligt dig då ? :smile

både kicker å RF spelar på som fan om man bygger rätt å har rätt förutsätttningar men att de skulle va "finlir" kan ja då inte hålla me om..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TT-Avant
21 juni 2009 · 6 851 Inlägg

evilaudio skrev:

SaaB_MaN skrev:

evilaudio skrev:

sen när blev RF finlir???

Vad ärdom enligt dig då ? :smile

både kicker å RF spelar på som fan om man bygger rätt å har rätt förutsätttningar men att de skulle va "finlir" kan ja då inte hålla me om..

Håller med. När det pratas om dessa basar så sitter slutresultatet i byggarens händer.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
m_ster Avstängd
21 juni 2009 · 122 Inlägg

ja säger bara en sak.. du betalar mycket bara för märket på båda... rockford betalar du skitmycke för vet ja iaf på brl..

Jiimpa
21 juni 2009 · 767 Inlägg

m_ster skrev:
ja säger bara en sak.. du betalar mycket bara för märket på båda... rockford betalar du skitmycke för vet ja iaf på brl..

Visst betalar man en del för märket men sen håller ju grejerna också! Har själv 2 kicker 12or och det går att misshandla dom rejält utan att dom ger sig. RF är ju inte dom som ger sig i första taget heller.

m_ster Avstängd
21 juni 2009 · 122 Inlägg

Jiimpa skrev:

m_ster skrev:
ja säger bara en sak.. du betalar mycket bara för märket på båda... rockford betalar du skitmycke för vet ja iaf på brl..

Visst betalar man en del för märket men sen håller ju grejerna också! Har själv 2 kicker 12or och det går att misshandla dom rejält utan att dom ger sig. RF är ju inte dom som ger sig i första taget heller.

ja kör med märken som ja vet att ja får vad ja betalar för.. smile inge överpriser som Brl har på RF

SaaB_MaN
21 juni 2009 · 71 Inlägg

m_ster skrev:

Jiimpa skrev:

m_ster skrev:
ja säger bara en sak.. du betalar mycket bara för märket på båda... rockford betalar du skitmycke för vet ja iaf på brl..

Visst betalar man en del för märket men sen håller ju grejerna också! Har själv 2 kicker 12or och det går att misshandla dom rejält utan att dom ger sig. RF är ju inte dom som ger sig i första taget heller.

ja kör med märken som ja vet att ja får vad ja betalar för.. smile inge överpriser som Brl har på RF

Hos vem får man grejer till rätt pris då ? smile Vilket märke skulle du rekommendera ?

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
Tokken Team dBakuten
21 juni 2009 · 3 453 Inlägg

RF eller Kicker.. Pest eller kolera? Tycker det kvittar.. Båda är rock änd råll.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 juni 2009 · 2 853 Inlägg

haha, skulle valt pioneer framför bägge dem smile men de är ja de, bra tryck bra finlir bättre tryck än rf o kicker iaf tongue

med rätt steg, samt så kräver piobasar väldigt små lådor vilket är bra smile

Senast redigerat av pattilatti2 (21 juni 2009)

evilaudio
21 juni 2009 · 16 195 Inlägg

pattilatti2 skrev:
haha, skulle valt pioneer framför bägge dem smile men de är ja de, bra tryck bra finlir bättre tryck än rf o kicker iaf tongue

med rätt steg, samt så kräver piobasar väldigt små lådor vilket är bra smile

du menar PAJJAMER!!

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 juni 2009 · 2 853 Inlägg

evilaudio skrev:

pattilatti2 skrev:
haha, skulle valt pioneer framför bägge dem smile men de är ja de, bra tryck bra finlir bättre tryck än rf o kicker iaf tongue

med rätt steg, samt så kräver piobasar väldigt små lådor vilket är bra smile

du menar PAJJAMER!!

haha ne ja menar det ja skrev smile

evilaudio
21 juni 2009 · 16 195 Inlägg

pattilatti2 skrev:

evilaudio skrev:

pattilatti2 skrev:
haha, skulle valt pioneer framför bägge dem smile men de är ja de, bra tryck bra finlir bättre tryck än rf o kicker iaf tongue

med rätt steg, samt så kräver piobasar väldigt små lådor vilket är bra smile

du menar PAJJAMER!!

haha ne ja menar det ja skrev smile

de går att stoppa ner både kicker å RF basar i smålådor oxå... allt hänger ju på va man vill ha för avstämming,

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 juni 2009 · 2 853 Inlägg

evilaudio skrev:

pattilatti2 skrev:

evilaudio skrev:
du menar PAJJAMER!!

haha ne ja menar det ja skrev smile

de går att stoppa ner både kicker å RF basar i smålådor oxå... allt hänger ju på va man vill ha för avstämming,

allt går..men säg mig om de låter bra i finlir då tongue tryck möjligen me kicker, men de spelar ju endast bra upp till 40hz knappt tongue sen då?

skitsamma diskutionen kommer fortsätta i all evighet om vi börjar big_smile

Senast redigerat av pattilatti2 (21 juni 2009)

evilaudio
21 juni 2009 · 16 195 Inlägg

pattilatti2 skrev:

evilaudio skrev:

pattilatti2 skrev:

haha ne ja menar det ja skrev smile

de går att stoppa ner både kicker å RF basar i smålådor oxå... allt hänger ju på va man vill ha för avstämming,

allt går..men säg mig om de låter bra i finlir då tongue tryck möjligen me kicker, men de spelar ju endast bra upp till 40hz knappt tongue sen då?

från 50 hz möter ju framsystemt upp.. wink

sen vet ja inte om pioneer har npn bas i samma prisklass om TS letar efter..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 juni 2009 · 2 853 Inlägg

vette fan, men deras 1000wrmsbas/3000wmax. spelar då bra, har dem själv så.. pris 3000kr sty
qts rekomenderar slutna lådorr till dem egentligen ha man fått höra nu då de är rätt högt men de får en grym peak vid 40-45hz med portat dvs. riktigt fet.

han bör ju ha ett framsystem som klarar av o möta i 50hz då :p samt vilken installatione kräver inte det då? mina möter på 50hz ungefär.. då är det fan dämpat med både massa m1 och byggda lådor.

samt ett grymt steg till det om man skall kunna spela dem ochså..

Senast redigerat av pattilatti2 (21 juni 2009)

Lonefox Bad music kills good sound
22 juni 2009 · 7 241 Inlägg

På senare tid har jag inte lyssnat på ett "finlirsbygge" med RF-grejer.....
Men däremot ett riktigt mysigt renodlat stereosystem (Naka 700-enhet, ingen tidskomp eller eq) med enbart Kickergrejer. Nu minns jag inte om det är Martin på Armournordic som äger BMW i fråga men det var han som demade bilen för mig. Och den lät RIKTIGT trevligt. Så att säga att det inte går att spela fint med Kicker stämmer ICKE.

Och att priserna skulle vara överpriser? Nja.....kolla tex. på RF:s hemsida så står deras egna rek-priser i dollar. Räkna ut mot dagens dollarkurs och lägg till 20-25% så får ni vad grejerna eg skulle ha kostat.
Ta RF P3D210/P3D410 som exempel.
Står på 269.99 USD på hemsidan och 2K hos BRL.
Räknar man på nuvarande dollarkurs så landar det på 2029,65, te sedan detta gånger 1.20 (räknar på 20% pålägg) så landar man på 2435,58......alltså 440:- MER än var BRL har som satt pris.
Överprisat? Icke.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang