Passat 1,8T går ryckigt, vad är felet?

Mattias89
21 juni 2009 · 62 Inlägg

Har en Passat 1,8T 01:a som nu ha börjat rycka rätt mkt vid gaspådrag, börja vid ca 2500varv.

hörs ut som om turbaon viner mer nu, samt att det pyser (dumpar) mer och högre,

något som gjort att laddet ha ökat? eller kan det va bränslet?


någon som kan och vet, hör av dig smile

Tack på förhand=)

MVH

vw___tompa Avstängd
21 juni 2009 · 386 Inlägg

Det låter som att du har laddtryckslekage. Inte helt ovanligt på 1.8t. Du kan även kolla så att turbo är hel. Mvh Tomas

Mattias89
21 juni 2009 · 62 Inlägg

vw___tompa skrev:
Det låter som att du har laddtryckslekage. Inte helt ovanligt på 1.8t. Du kan även kolla så att turbo är hel. Mvh Tomas

okey tack för tipset smile bilen ryker varken blått eller vitt  eller något annat så förmodar att turbon är hel,

vet du något ställe som det bruka gå läck på i trycksystemet?
MVH

vw___tompa Avstängd
21 juni 2009 · 386 Inlägg

Lite olika. Jag pratade me en viss herr Dahlbäck om tryckslangar om man skulle chippa en bil som hade gått en bit och då sa han att det kunde hända att dom inte höll om man ökade lufttrycket i dom vet inte om det är nån svag punkt. Har sett många turbos som har spruckit i avgashus utan för den delen drar nån olja men medföra att dom upplevs som slöa. Bara att pröva dig fram.

JFall
30 juni 2009 · 69 Inlägg

Har problem med min nu att den laddar för mycket efter chippning.... laddar upp mot 1.4bar

tror din bil var i min förra situation att den börjar dumpa och "kvittra" mer... det är ic röret som måste skruvas åt!! min läkte där... sitter om du har bilen du har motorn framför dig så är den längst ner i motorummet till vänster i samma höjd som vänstra lycktan... måste lyfta bilen....

så nu laddar den efter åtdragning mer än vad  den gjorde innan jag skruva åt röret... XD så det blir o kolla efter läcka vid slangen till wastegaten.. MKT ROLIGT JOBB >.<

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang