Angående: POWERMEET 09! Ska du dit?

sirmiro Double-Unicorn Rider
4 juli 2009 · 2 486 Inlägg

usch och fy och blä vad de hade förstört iår. sad

Förut har man kunnat ta sig fram i stan med en vanlig bil utan jättebekymmer, inte nu.
Förut har det varit roligt i criusingen på sjöhagsvägen och lite gemenskap, inte nu.

Jag trodde inte jag skulle bli så gammal och gaggig, men det var bättre förr. Vanarna och fyllepråmarna SAKNAS!!! Och kom inte och säg att det blir skillnad i skräp, för det ligger berg med skräp överallt. Nej, det som förut varit det man dragit sig till var nu bland det tristaste jag sett. Förut var det dubbla led större delen av vägen, men iår var det ett led förutom när någon (läs vi) tröttnade och körde ut till vänster, då följde 5bilar på... Man såg en baklucka framför (som när pråmar och vanar är borta bara var som en baklucka vid vilket trafikljus som helst) och sen kunde man vrida sig och titta bakåt så såg man några bilar. Förr kunde man ju få se 100-150bilar genom att leden gick olika fort vid olika tillfällen, och vid varje filbyte tappade man 10bilar. wink

Det var faktiskt roligare när jag krånglade mig ur stan med en japansk kombi (fick köra brorsan så nära sjöhagsvägen jag kunde komma) än att åka i ledet med en mycket fin cheva -56, och då var jag fly förbannad över alla avspärrningar som gjorde att jag fick köra runt hela stan istället för 2km... Då såg jag ju bilar och folk, på den otroliga rakan såg man bara fyllefolk och försäljare.


Men en stor varning - vissa av tjejerna som säljer rosor är riktigt fina. wink

Mattman Gammal och grinig
4 juli 2009 · 362 Inlägg

håller med sirmiro, det var lite förstört tycker ja... avspärrat överallt! och jäkligt dålig stämning när man var ute o criusa, visst jag kör en 240 men för det behöver inte alla gamla feta raggarsvin kasta flaskor slita sönder antennen o grejjer på den, vi fick ju liksom åka en mil ut på landet för att kunna sova, annars fick man inte vara ifred...

Skitdåligt tycker jag, visst, det är en jänkarbilsträff, men ungdommar som mig och många andra måste ju få börja nånstans liksom, alla har inte råd att köpa en bil för 150000 och som drar 8 liter milen bara för att få sitta i kö utan att känna sig som en aikåare på en hammarbymatch


förra året fick vi endå vara med utan gliringar och våld

Senast redigerat av Mattman (4 juli 2009)

fullsize 4 Doors - No Waiting
5 juli 2009 · 100 Inlägg

Att folk tycker det är så konstigt att man inte får åka i en cruising för amerikanska bilar utan amerikansk bil fattar jag inte. Om arrangören från början har sagt att inga andra bilar får vara med så är det ju så hmm

Men slår/kastar saker på andras bilar gör man bara inte, tråkigt att sånt händer.

pukan2
5 juli 2009 · 3 182 Inlägg

jag såg då en hell del fyllepråmar i går lördag. såg även en hell del svenson bilar bland annat en stylad celica.

Crusty69
5 juli 2009 ·

Var faktiskt första gången jag var där någonsin igår.. Tyckte det var rätt ballt, mycket kul att titta på smile Och så var det kul att se folks reaktion på bilen som är lite annorlunda, många tog kort, kan ju alltid hoppas att det var nån ifrån gorg som tog nåt kort ^^

WeDo
5 juli 2009 · 3 390 Inlägg

Fortsätt gärna disskutera i Eftersnack-tråden.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang