Flocka själv, bra resultat?

HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
7 juli 2009 · 187 Inlägg

Halloj.
Ska köpa en 740 eller 850 och tänkt att göra den lite hemtrevlig.
Iomed att det handlar om en sådan här gammal bil så känns det inte värt att lämna in för 1000-1500 för att få sin gamla surfurti som rullat 30k mil för flockning.

Finns det några som har testat att flocka själva? Har ni bilder på ni gärna dela med er smile
Finns det någon som har gjort en GUIDE om detta kanske ?

mvh. Henrik

Torlejf Bilvårdstönt.
7 juli 2009 · 1 109 Inlägg

SqueezeR skrev:
Halloj.
Ska köpa en 740 eller 850 och tänkt att göra den lite hemtrevlig.
Iomed att det handlar om en sådan här gammal bil så känns det inte värt att lämna in för 1000-1500 för att få sin gamla surfurti som rullat 30k mil för flockning.

Finns det några som har testat att flocka själva? Har ni bilder på ni gärna dela med er smile
Finns det någon som har gjort en GUIDE om detta kanske ?

mvh. Henrik

Hur har du tänkt att flocka utan att ha själva "maskinen" ?
Dessutom så säljs fibrerna i ganska stora volymer, iaf på de ställen jag vet om.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
7 juli 2009 · 187 Inlägg

Torlejf skrev:

SqueezeR skrev:
Halloj.
Ska köpa en 740 eller 850 och tänkt att göra den lite hemtrevlig.
Iomed att det handlar om en sådan här gammal bil så känns det inte värt att lämna in för 1000-1500 för att få sin gamla surfurti som rullat 30k mil för flockning.

Finns det några som har testat att flocka själva? Har ni bilder på ni gärna dela med er smile
Finns det någon som har gjort en GUIDE om detta kanske ?

mvh. Henrik

Hur har du tänkt att flocka utan att ha själva "maskinen" ?
Dessutom så säljs fibrerna i ganska stora volymer, iaf på de ställen jag vet om.

Mvh. David.

Min tanke var att spruta lite lim på o slänga på en matta smile

volvotomten
7 juli 2009 · 274 Inlägg

maskinen kostar ju en del pengar så 1000-1500 e inget dyrt om man skall gå på  vad maskinen kostar o flockningsmedlet.

Erick
7 juli 2009 · 4 767 Inlägg

En flockmaskin kostar runt 10k och uppåt, sen behöver du lim, limspruta, flock, nånstans att vara som tål att bli totalt dränkt i flock osv.. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Stefan Varberg Supraman
7 juli 2009 · 2 300 Inlägg

1000-1500 e inte dyrt för flockning.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
8 juli 2009 · 187 Inlägg

Saken är att jag vet att det inte är dyrt med 1000kr för flockning, men lite vill man göra själv. Och så noga är det inte att flocka en 740.

Men Går det att spruta på lim och slänga på ngt typ högtalartyg över?

Torlejf Bilvårdstönt.
8 juli 2009 · 1 109 Inlägg

SqueezeR skrev:
Saken är att jag vet att det inte är dyrt med 1000kr för flockning, men lite vill man göra själv. Och så noga är det inte att flocka en 740.

Men Går det att spruta på lim och slänga på ngt typ högtalartyg över?

Klart som frigolit att det går, men då är det ju inte flockning längre så då försvinner ju hela syftet med tråden. smile

Att klä in saker man göra billigt, dock är det enklast att göra det med "stretch"-tyg om det är mycket former på saken du ska klä in.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
8 juli 2009 · 187 Inlägg

Torlejf skrev:

SqueezeR skrev:
Saken är att jag vet att det inte är dyrt med 1000kr för flockning, men lite vill man göra själv. Och så noga är det inte att flocka en 740.

Men Går det att spruta på lim och slänga på ngt typ högtalartyg över?

Klart som frigolit att det går, men då är det ju inte flockning längre så då försvinner ju hela syftet med tråden. smile

Att klä in saker man göra billigt, dock är det enklast att göra det med "stretch"-tyg om det är mycket former på saken du ska klä in.

Mvh. David.

Vart köper man det lättast och billigast?

krutmats
8 juli 2009 · 1 892 Inlägg

Vad är flockingg? :S

DJTrooper
9 juli 2009 · 240 Inlägg

Du bor ju i borås... åk till tyg affären i knalleland dom har alla sorters tyg. Lim som jag rekomenderar är 3M finns hos nyqvist färg mitt emot city. lite drare men väldigt bra lim

MissMums Evolution garage
9 juli 2009 · 275 Inlägg

krutmats skrev:
Vad är flockingg? :S

Man lägger på lim och jordar i det man ska flocka så det blir statiskt.
Sedan "sockrar" man på 3mm långa nylonstårn som ställer sig upp och fastnar i limmer
och när det torkat blir delen man flockat ludet. Det används främst i rallybilar för att undvika solblänk
på instrumentpanelen när man kör. smile

här finns lite bilder.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=531147

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-
krutmats
9 juli 2009 · 1 892 Inlägg

TAck MissMums smile
Har totalt missat det här ämnet big_smile
Men ser riktigt intressant ut, blir ju jättefint! 
tack!
Mvh/Mats

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang