Ericssons Volvo 944 Turbo Civilbil Projekt. Avslutad "Bilen Såld"

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
12 juli 2009 · 5 650 Inlägg

og900turbo skrev:
ser bra ut !!! hehe man kollar inte ens på laddtrycksmätaren när man ställer laddet , den sätter man under huven o ställer in o rör den inte mer , farligt o ha pysventilen i bilen , lite till o sen lite till o sen har man smält en kolv eller något liknande smile har du ingen sterio ??? vad driver du framsystem med? tongue

den sitter under huven vid kylarvätske bruken  så man måste ut och ställa vilket som. lr så kör man klick n3 från från stängd på pysen = 1.1 bar;) förutom de kollar jag aldrig på laddmätaren som visar i bar .kollar på vanliga tills man ser den börjar fladdra konstigt då kollar man på den extra sen hehe=D

ska förklara lite hur mitt ljud är kopplat av tidiagre ägaren . +- biten vet ju alla så den skippar ja .
hur som helst mp3 kabel går ju till ljud kablarna som ska gå left & right dvs där sterion skulle sitta igentligen. bara nu kan man köra vilken mp3 / musikspelare som hälst som har de där hörlurs utgången.

sen går ju de kablarna till slutsteget i bakluckan till skitsteget som är 35x2 . vad jag hittade på google as gammalt alpine steg sen får de gick de högtalar kablar till 2 högtalarna i hatt hyllan varv 1 av dom steget grillade så nu äre bara 1 6:9a kvar på sista versen funkar men typ den dummaste ljud kopplingen jag sett ever

te_wik skrev:
Du får skylla dig själv sen när de börjar glappa wink Gonatt!

Mvh Tommyyy

äh har inte glappat de senaste året så varför skulle de börja nu? inga anslutningar är ju ändrade bara flyttade.

AirOne skrev:
Annars är ju kabelskor inte så himla dyra heller.. I egentligen alla bilar jag haft så har det varit någon tidigare ägare som skarvat på detta sätt. Usch. Men ja..det är som du säger..det funkar ju..

kabelskor är ju sämmre än sockerbitar om man ska skarva ihop dom . testade kabel skor när jag kopplade mätan första gången höll 1 par dagar sen hade virberat lös då fick de bli sockerbitarna sen des har de funkat i över 1 år så. sen lite tejp på de för och issolera så funkar de prima när man inte har löd prylar=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
12 juli 2009 · 5 650 Inlägg

tänkte göra en lite mini uppdate på de jag gjorde igår med mätarna uppenbart går dubbelhäftande tejp och högtlar galler inte ihop så fick bli dra skruv i de i stället + att de ser lite snyggare ut=D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/706784_kk3jw1.jpg
fästerna dit skruvade och förstörde volvo original högtalaren änvänder den ändå inte såbig_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/706786_7w68rz.jpg
hmm kan de va 3 eller 4 tums ?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/706788_twkgg7.jpg
man får ju gratis Plusmeny på donken;)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/706789_q0l0f9.jpg
ser lite mer cleant ut med skruvarna istället för tejpen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/706790_7xqaex.jpg
peaka mätaren på nuvarande max ladd tills bes

Senast redigerat av MrEricsson (12 juli 2009)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Timmu
12 juli 2009 · 124 Inlägg

0,5 i laddtryck på 900 varv eller funkar inte varvräknaren?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
12 juli 2009 · 5 650 Inlägg

Timmu skrev:
0,5 i laddtryck på 900 varv eller funkar inte varvräknaren?

nä bilen står på tomgång peak= högsta värde sen mätarens minne 0ades har de kopplat på att de 0as vid varje gång man slår av tändingen
bara trycka på peak knappen när man tex kommer hem så visar mätaren värdet som va som max dvs 0.5 nu

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 juli 2009 · 5 650 Inlägg

tjooo har fått för mig på att utöka projektet med lite ljudbygge vid sidan om effektökning och reparationer
måste då säga att är typ noob inom ljud men kan koppla prylarna iaf=D

så de jag tänkte börja med är då stereo sen högtalare till dörrarna , sen vidare till bas osv tids nog

så tänkte att ni kunde ge mig lite förslag på stereo och högtalare max pris 1500 kr. får bli lite budget så här i början

så ös på med förslag plz;)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
-Mackan- Fire And Silk
13 juli 2009 · 2 254 Inlägg

MrEricsson skrev:
tjooo har fått för mig på att utöka projektet med lite ljudbygge vid sidan om effektökning och reparationer
måste då säga att är typ noob inom ljud men kan koppla prylarna iaf=D

så de jag tänkte börja med är då stereo sen högtalare till dörrarna , sen vidare till bas osv tids nog

så tänkte att ni kunde ge mig lite förslag på stereo och högtalare max pris 1500 kr. får bli lite budget så här i början

så ös på med förslag plz;)

För dom pengarna så måste du köpa begagnat om du ska ha något "vettigt". Så de är mitt tips i alla fall, det går att göra riktiga fynd på blocket. smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
-Akerfeldt-
13 juli 2009 · 2 638 Inlägg

Trevligt med lite utökning av projektet, kommer följas wink

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 juli 2009 · 5 650 Inlägg

-Mackan- skrev:

MrEricsson skrev:
tjooo har fått för mig på att utöka projektet med lite ljudbygge vid sidan om effektökning och reparationer
måste då säga att är typ noob inom ljud men kan koppla prylarna iaf=D

så de jag tänkte börja med är då stereo sen högtalare till dörrarna , sen vidare till bas osv tids nog

så tänkte att ni kunde ge mig lite förslag på stereo och högtalare max pris 1500 kr. får bli lite budget så här i början

så ös på med förslag plz;)

För dom pengarna så måste du köpa begagnat om du ska ha något "vettigt". Så de är mitt tips i alla fall, det går att göra riktiga fynd på blocket. smile

helt 100 på att vi har olika begrepp när de gäller "vettigt"wink finns ju nått som heter dyrast är inte alltid bäst;)

Aker_s40 skrev:
Trevligt med lite utökning av projektet, kommer följas

trevligt=D känns nog lite mer som de blir mer gjort om man har lite av varje välja påbig_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
sydstatare
13 juli 2009 · 900 Inlägg

gutt ljudbygge me. kör på budget finns bättre grejer att lägga en förmögenhet på på en bil tycker ja men smaken e som baken o tur e la de....  lycka te iallafall..

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!
Ford Customline "Y-Blocket" (1954)
Volvo V70 Sport "Tösens" (2015)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 juli 2009 · 5 650 Inlägg

sydstatare skrev:
gutt ljudbygge me. kör på budget finns bättre grejer att lägga en förmögenhet på på en bil tycker ja men smaken e som baken o tur e la de....  lycka te iallafall..

exakt är ju inga mål om att tävla i ljud lr nått bara att själva ljudet i bilen blir bättre än vad de är nu .

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Marcus_89 Biltokig elektriker
13 juli 2009 · 3 352 Inlägg

Man kan få vettiga basar som låter helt ok för inte så mycket pengar. Har själv 2st JBL 10" i min 940 som dunkar bra smile Helt ok om man vill spela musik med hyffsat tryck.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 juli 2009 · 5 650 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Man kan få vettiga basar som låter helt ok för inte så mycket pengar. Har själv 2st JBL 10" i min 940 som dunkar bra smile Helt ok om man vill spela musik med hyffsat tryck.

låter nice kanske blir nå liknade när man kommer så långt=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sickan_
13 juli 2009 · 945 Inlägg

Gött med ett ljudbygge! Ska du bygga låda sen eller ska du plasta en? smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
14 juli 2009 · 5 650 Inlägg

Sickan_ skrev:
Gött med ett ljudbygge! Ska du bygga låda sen eller ska du plasta en? smile

ingen aning än blir först stereo och 1 par simpla högtalare i dörrarna sen får man se
inget som kommer bli klart på väldigt länge kommer förbättras lite vart efter hela tiden som med allt annat

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 juli 2009 · 5 650 Inlägg

men men ingen har som har nå förslag på en stereo då? blir ev skaffa en de kommande dagarna

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Mack Forum- och sitemoderator
19 juli 2009 · 26 194 Inlägg

MrEricsson skrev:
men men ingen har som har nå förslag på en stereo då? blir ev skaffa en de kommande dagarna

Hade jag kunnat nåt om stereoapparater hade jag gärna kommit med förslag.
Men nu är man ju en novis inom ämnet, så jag lämnar det till mer kunniga smile
Lycka till dock med labyrinten av stereoapparater tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 juli 2009 · 5 650 Inlägg

AirOne skrev:

MrEricsson skrev:
men men ingen har som har nå förslag på en stereo då? blir ev skaffa en de kommande dagarna

Hade jag kunnat nåt om stereoapparater hade jag gärna kommit med förslag.
Men nu är man ju en novis inom ämnet, så jag lämnar det till mer kunniga smile
Lycka till dock med labyrinten av stereoapparater tongue

ingen höjdare på dem heller men vet iaf de ska va lågnivå lr vad de heter sen nån vatt x 4 iaf
men man tycker ju nån borde ha koll på några i runt 1000 kr klassen?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 juli 2009 · 5 650 Inlägg

jahja idag har man vart på brl i vås och införskaffat en stereo blev en 50w x 4 med lågnivå utgångar=D
kanske kan funka bra? .. köpte nå liknade till 240in för några år sedan gick på mer lr mindre samma specificeringar den va rätt ok=D

blir ev koppla in den idag sen när nu lossas farssan vill flytta på sitt skräp "volvo 850"

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Alka0512
20 juli 2009 · 474 Inlägg

MrEricsson skrev:
jahja idag har man vart på brl i vås och införskaffat en stereo blev en 50w x 4 med lågnivå utgångar=D
kanske kan funka bra? .. köpte nå liknade till 240in för några år sedan gick på mer lr mindre samma specificeringar den va rätt ok=D

blir ev koppla in den idag sen när nu lossas farssan vill flytta på sitt skräp "volvo 850"

Ger nog rätt mycke mer om du skriver vad de är för nån istället tongue Det där kan ju vara vad som helst wink

BMW 540 e34 (1994)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 juli 2009 · 5 650 Inlägg

Alka0512 skrev:

MrEricsson skrev:
jahja idag har man vart på brl i vås och införskaffat en stereo blev en 50w x 4 med lågnivå utgångar=D
kanske kan funka bra? .. köpte nå liknade till 240in för några år sedan gick på mer lr mindre samma specificeringar den va rätt ok=D

blir ev koppla in den idag sen när nu lossas farssan vill flytta på sitt skräp "volvo 850"

Ger nog rätt mycke mer om du skriver vad de är för nån istället tongue Det där kan ju vara vad som helst wink

äh lite suprise får de bli tills den är inkopplad. räcker ju med den infon som är så länge så .. vill du veta mer fåre kika tillbaka när uppdaten kommer;)

kan ju iaf säga märket iaf JVC tror jag de va

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang