Igår åkte jag PV 444 ner till Thulinträffen där vi ställde ut hela dagen, sen på vägen hem passade jag på att fota bilen lite i Råå hamn utanför Helsingborg.
Bilen är en Volvo PV 444 av 1947 års modell. Gått 7200 mil och efter renovering är den som ny, både invändigt och utvändigt!
Högerklicka på bilderna och tryck "Visa Bild" så ser du hela bilden i bättre kvalité.
Börjar med denna.. De kunniga ser direkt att det är en Chevelle, äkta SS i toppskick!
Här kommer PV'n..
Kritisera mig gärna, både positivt och negativt är välkommet!
Blev faktiskt väldigt nöjd med bilderna. Läser ofta på forum hur folk justerar inställningarna för att få bästa möjliga bild, och sånt orkar jag inte.. Så alla foton jag tar kör jag med Automatiska inställningar (den gröna kameran på snurrhjulet).
Alltså behöver man inte kunna massa om bländare och sånt för att få bra bilder
Blev faktiskt väldigt nöjd med bilderna. Läser ofta på forum hur folk justerar inställningarna för att få bästa möjliga bild, och sånt orkar jag inte.. Så alla foton jag tar kör jag med Automatiska inställningar (den gröna kameran på snurrhjulet).
Alltså behöver man inte kunna massa om bländare och sånt för att få bra bilder
Men varför köper du inte en kompaktkamera istället då? Använder man orginaloptik och fotar auto-jpgs så är det ganska ovärt med systemare imo.
Använder man orginaloptik och fotar auto-jpgs så är det ganska ovärt med systemare imo.
då tror jag du har missat poängen med systemare rejält. Du kan ju inte påstå att man kan jämföra en systemare med utbytbar optik mot en kompaktis? Även om det är inte bästa kameran på marknaden så är till 99% alltid en nyare systemkamera bättre än en kompakt. Optiken går inte att jämföra...
folk brukar säga att: jamen min mobil har massiva 5mp, men din iphone har bara 2! den suger... nej, båda suger, för optiken är i det kassaste laget.
Använder man orginaloptik och fotar auto-jpgs så är det ganska ovärt med systemare imo.
då tror jag du har missat poängen med systemare rejält. Du kan ju inte påstå att man kan jämföra en systemare med utbytbar optik mot en kompaktis? Även om det är inte bästa kameran på marknaden så är till 99% alltid en nyare systemkamera bättre än en kompakt. Optiken går inte att jämföra...
folk brukar säga att: jamen min mobil har massiva 5mp, men din iphone har bara 2! den suger... nej, båda suger, för optiken är i det kassaste laget.
Agreed:)
Eftersom jag får bra bilder med automatiska inställningar så ser jag ingen anledning att använda billigare kompaktkamera.