Volvo 850 T5 lambdalampan lyser, vacuumslang??

rredline
28 juli 2009 · 39 Inlägg

Christian S skrev:

rredline skrev:
mmm, jag vet att man gör så men nu råkar min bil va en -95 så jag måste lämna iväg det:P

iom att du hart en ´95 så kan du ju läsa av dom själv!

ne det kan jag inte för om du läst va du själv skrev så... diagnossystemet går från 92 TILL 95 dvs att det inkluderar inte 95orna dvs jag har inget sånt system! Hade jag kunnat läsa av felkoderna själv hade jag givetvis gjort det^^ nog om det hjälp istället till med det jag undrade om^^

____Old Volvos never DIE they only go FASTER____
Volvo 940 "Generalen" (1991)
TurbOla Reservdansk
28 juli 2009 · 6 271 Inlägg

rredline skrev:
ne det kan jag inte för om du läst va du själv skrev så... diagnossystemet går från 92 TILL 95 dvs att det inkluderar inte 95orna dvs jag har inget sånt system! Hade jag kunnat läsa av felkoderna själv hade jag givetvis gjort det^^ nog om det hjälp istället till med det jag undrade om^^

Märkligt, jag kan läsa av felkoderna själv på min -95a tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
bjoorniiee
28 juli 2009 · 356 Inlägg

rredline skrev:

Christian S skrev:

rredline skrev:
mmm, jag vet att man gör så men nu råkar min bil va en -95 så jag måste lämna iväg det:P

iom att du hart en ´95 så kan du ju läsa av dom själv!

ne det kan jag inte för om du läst va du själv skrev så... diagnossystemet går från 92 TILL 95 dvs att det inkluderar inte 95orna dvs jag har inget sånt system! Hade jag kunnat läsa av felkoderna själv hade jag givetvis gjort det^^ nog om det hjälp istället till med det jag undrade om^^

Men har du ens öppnat huven och kollat om du har dosan till diagnossystemet eller har du bara bestämt dig för att du inte har?

Christian S
29 juli 2009 · 4 816 Inlägg

bjoorniiee skrev:

rredline skrev:

Christian S skrev:
iom att du hart en ´95 så kan du ju läsa av dom själv!

ne det kan jag inte för om du läst va du själv skrev så... diagnossystemet går från 92 TILL 95 dvs att det inkluderar inte 95orna dvs jag har inget sånt system! Hade jag kunnat läsa av felkoderna själv hade jag givetvis gjort det^^ nog om det hjälp istället till med det jag undrade om^^

Men har du ens öppnat huven och kollat om du har dosan till diagnossystemet eller har du bara bestämt dig för att du inte har?

PRECIS!
det är ju imellan 92 och 95 alltså även 95 som man kan göra det själv!! för det är från och med 96 som man inte kan göra det själv!
min 850 är med en 95'a och jag har diagnossystemet i motorrumet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Pinnenpabacken
29 juli 2009 · 402 Inlägg

Jag har den tunna slangen kopplad direkt i GAVELN på insuget, alltså utan kringlan inunder
tändstiftskåpan, på grabbens 850 turbo sitter den här "kringlan" och sen är hans slang kopplad
till "vacuumträdet" UPPEPÅ insuget, det finns tydligen två olika varianter på detta. Kolla bara
så slangen var den än sitter, är inkopplad i båda ändar. Du behöver ju bara ena alternativet.
Är den tunna slangen kopplad så är de ju som du säjer bara att plugga den andra.mvh.smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang