Saab 93-00 2.0t som inte vill starta

ante850r
28 juli 2009 · 285 Inlägg

hej håller på med en saab 93 årmoddel 2000.bilen startar inte och kunden sa att de va bränslepumpen som va problemet.pumpen och filter byttes men bilen vill endå inte starta..ingen gnista kommer..datorn har inte registrerat några felkoder...nån som vatt med om detta innan elle nått vanligt fel på dessa modeller..bile har ingen tendens till att starta mvh andreas

Janneutanb
28 juli 2009 · 7 272 Inlägg

T5 motorn hade iaf ibland problem med vevaxelgivaren, vet tyvärr inte om T7an också har det...

fanimej
28 juli 2009 · 182 Inlägg

Brains skrev:
T5 motorn hade iaf ibland problem med vevaxelgivaren, vet tyvärr inte om T7an också har det...

Han har väl t5 eller? Är väl bara sista årsmodellen (02) som har T7?

Audi 100 Turbo Quattro "20v AAN" (1987)
Mangisen
28 juli 2009 · 1 035 Inlägg

Prova och byt tändkasetten smile

Fredrik-79
29 juli 2009 · 2 164 Inlägg

HAr du en svart tändkassett så ska de vara en svart är den röd så ska den vara röd.
Kom ihåg de.
Röd är till Trionic 5 och Svart till Tronic 7.
I ditt fall kan de vara både vevaxel givaren och tändkassetten som är fel. Speciellt om de är en T7.
Är de en Ttionic 5 så är de tändkassetten jag skulle satsa på.

MVH

Saab 9-5 SE (2001)
DumDumz
29 juli 2009 · 109 Inlägg

Brains skrev:
T5 motorn hade iaf ibland problem med vevaxelgivaren, vet tyvärr inte om T7an också har det...

Japp, det är likadant med T7 motorerna. Den givaren är lite krånglig.
Hade gjort som folk innan sagt, du kan ju testa med någon kompis DI och givare för att se om det är där problemet ligger.

Återkom gärna så man får reda på hur det gick! smile

TooS Hjultomte
29 juli 2009 · 1 500 Inlägg

Jag röstar på Tändkassetten också smile Hade ialf den symptomen på min kärra o det va den tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang