Opel Corsa 93;a tvärdör och lampor blinkar..

tal0n Mekaniker/Däckmontör
5 augusti 2009 · 1 140 Inlägg

hejsan, tjejen har en opel corsa 93;a som sista veckan när man kört så blinkar alla lampor till ibland, dvs strålkastare(slockar iställer för att blinka), oljetryck, motorlampan och generatorlampan. och igår så börja allt lysa och bilen tvärdog, vred av och på med nyckeln och den startade direkt och gått sen dess. tänkte om det kan vara tändningslåset som det är nå tok i kanske? nån annan som tror nått annat?

Mvh Daniel

Drönirettab
5 augusti 2009 · 21 761 Inlägg

Kika på batterikablarna så att de sitter ordentligt, glöm inte jordkabelns fästpunkt i karossen. Undersök också infästningen av kablarna i själva kabelskorna, kan ju vara ärgat eller att nästan alla trådar har gått av. Ta även en koll vid generatorns alla kablar och mät för säkerhets skull laddspänningen. smile

tal0n Mekaniker/Däckmontör
6 augusti 2009 · 1 140 Inlägg

Drönirettab skrev:
Kika på batterikablarna så att de sitter ordentligt, glöm inte jordkabelns fästpunkt i karossen. Undersök också infästningen av kablarna i själva kabelskorna, kan ju vara ärgat eller att nästan alla trådar har gått av. Ta även en koll vid generatorns alla kablar och mät för säkerhets skull laddspänningen. smile

jo det skall jag göra, men du tror mer på att det är nå vajjs med kablarna än att tändningslåset kronglar?
Mvh

Drönirettab
6 augusti 2009 · 21 761 Inlägg

Visst kan det kanske vara tändlåset också, men jag tror nog mer på kablarna. Det är ändå bra att se över dessa kablar som jag nämnde. smile

dr-aero
6 augusti 2009 · 290 Inlägg

när det krånglar, pröva att vrida nyckeln lite tillbaka. om det funkar är det bakstycket på t låset.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang