Volvo 855 t5r hackar när laddet nästan är på max??

Edox
27 juli 2009 · 55 Inlägg

tror inte det spelar någon roll om det är spricka det hade min med snarare ett hål  men den hacka inte de va bara att den va lite seg o det med start gas kommer nog inte hjälpa så mycket med u kan ju alltid testa jag fick aldrig nåra utslag trots att jag tog bort lite slangar o spurta in men inget hände

BMW X4 30d "Bmw" (2016)
Volvo S70 2.5t "R power" (1998)
raliman08
27 juli 2009 · 151 Inlägg

Alltså när man drog på med min R så märkte man att den tvekade, laddet kom/försvann/kom osv och ibland blev det som att en propp släppte och bilen drog som fan.. Tycker dina syptom verkar vara liknande mina gamla, jag gick igenom den tråkiga skolan precis som du och köpte på mig alla jävla tänkbara delar som det skulle kunna vara, tändstift/rotot/fördelare/tändkablar/bränslefilter/osv.... men bilfan ville inte ändå, tills jag läste en tråd om att a-tech rekommenderade att byta tändspolen och eftersom jag bytt allt annat innan så kände jag varför inte? Fanns inga tecken på utsidan att tändspolen skulle vara dålig, men efter bytet gick bilen klockrent utan några somhelst problem... Den är ganska dyr tyvärr..

Min bil var o andrasidan aldrig svårstartad hmm

Senast redigerat av raliman08 (27 juli 2009)

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
volvo-racer
27 juli 2009 · 724 Inlägg

Får bli nästa köp då..

volvo-racer
31 juli 2009 · 724 Inlägg

har beställt bensinpump. så ja gjorde lite förarbete med att ta upp pumpen och armaturen...då va plus sladden lös och oxiderad och slangen som går från pumpen till armaturen typ lös...så det blir att löda fast plusen så jag har någon bil att köra iaf...och den nya pumpen är på G...

Edox
31 juli 2009 · 55 Inlägg

de kan ju inte va problemet i det hella onödigt slöseri med pengar

Volvo S70 2.5t "R power" (1998)
BMW X4 30d "Bmw" (2016)
volvo-racer
31 juli 2009 · 724 Inlägg

Edox skrev:
de kan ju inte va problemet i det hella onödigt slöseri med pengar

alla saker jag har byt har varit slitna ändå så slöseri med pengar vet jag inte...då vet jag att dom saker jag byt är bra nu iaf..fast det svider i plånboken dock...

volvo-racer
1 augusti 2009 · 724 Inlägg

NU är problemet lös. Det va pluskabeln på armaturen till bensinpumpen som nästan hade oxiderat av så den lödde jag fast igen så nu laddar bilen som aldrig förr...inget hack osv...testade just nu och så fort och så bra har bilen  inte gått förr ut smile smile.

Länk till hur det såg ut.

http://www.garaget.org/?car=157721&image=1521642

Senast redigerat av volvo-racer (1 augusti 2009)

joliba_01
1 augusti 2009 · 424 Inlägg

volvo-racer skrev:
NU är problemet lös. Det va pluskabeln på armaturen till bensinpumpen som nästan hade oxiderat av så den lödde jag fast igen så nu laddar bilen som aldrig förr...inget hack osv...testade just nu och så fort och så bra har bilen  inte gått förr ut smile smile.

Länk till hur det såg ut.

http://www.garaget.org/?car=157721&image=1521642

Tänk om det hade varit det första du hittat på, tänk hur billigt det hade blivit big_smile
Men nu är ju bilen nyservad och kommer gå en bra bit till smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
Edox
1 augusti 2009 · 55 Inlägg

Det var som fan vilket fel tongue får väl jag med testa o byta ut min var det svårt=?

BMW X4 30d "Bmw" (2016)
Volvo S70 2.5t "R power" (1998)
volvo-racer
1 augusti 2009 · 724 Inlägg

Edox skrev:
Det var som fan vilket fel tongue får väl jag med testa o byta ut min var det svårt=?

Lite pill va det att lödda fast men annars va det bara att dra ut hela armaturen från tanken...om det inte är det felet på din bil så har jag en ny bensinpump om du vill köpa?

volvo-racer
1 augusti 2009 · 724 Inlägg

joliba_01 skrev:

volvo-racer skrev:
NU är problemet lös. Det va pluskabeln på armaturen till bensinpumpen som nästan hade oxiderat av så den lödde jag fast igen så nu laddar bilen som aldrig förr...inget hack osv...testade just nu och så fort och så bra har bilen  inte gått förr ut smile smile.

Länk till hur det såg ut.

http://www.garaget.org/?car=157721&image=1521642

Tänk om det hade varit det första du hittat på, tänk hur billigt det hade blivit big_smile
Men nu är ju bilen nyservad och kommer gå en bra bit till smile

Känns rätt skönt ändå att ha nya delar i bilen iaf..smile

joliba_01
1 augusti 2009 · 424 Inlägg

volvo-racer skrev:

joliba_01 skrev:

volvo-racer skrev:
NU är problemet lös. Det va pluskabeln på armaturen till bensinpumpen som nästan hade oxiderat av så den lödde jag fast igen så nu laddar bilen som aldrig förr...inget hack osv...testade just nu och så fort och så bra har bilen  inte gått förr ut smile smile.

Länk till hur det såg ut.

http://www.garaget.org/?car=157721&image=1521642

Tänk om det hade varit det första du hittat på, tänk hur billigt det hade blivit big_smile
Men nu är ju bilen nyservad och kommer gå en bra bit till smile

Känns rätt skönt ändå att ha nya delar i bilen iaf..smile

visst fan de smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
KJoensson
1 augusti 2009 · 273 Inlägg

skönt att det inte va något värre/dyrare fel smile kul att du själv hittade felet också big_smile

Edox
11 augusti 2009 · 55 Inlägg

haha så idag hämtade jag bilen från verkstaden o felet till att min ryckte var att luftmassemätaren var vänd åt fel håll och den lada mindre då ni 0.5-0,7 bar kostnade gick på 1040 kr

Volvo S70 2.5t "R power" (1998)
BMW X4 30d "Bmw" (2016)
volvo-racer
11 augusti 2009 · 724 Inlägg

Edox skrev:
haha så idag hämtade jag bilen från verkstaden o felet till att min ryckte var att luftmassemätaren var vänd åt fel håll och den lada mindre då ni 0.5-0,7 bar kostnade gick på 1040 kr

Hur kunde den vara vänd åt fel håll??

Edox
12 augusti 2009 · 55 Inlägg

skumt  antagligen jag eller föra ägaren som vänt den fel men käns lite omöjligt vet i fan om det kan stäma men det är vad volvo påstår hmm men de löste det iaf big_smile

Volvo S70 2.5t "R power" (1998)
BMW X4 30d "Bmw" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang