Bygga eget avgassystem till 945 Turbo?

mackee_
21 augusti 2009 · 10 Inlägg

Det finns även färdiga böjar över bakaxeln hos tex mekonomen o adcenter.

Annars är det lite raka rör, 2x 45graders till downpipe , katalysator och en ljuddämpare på slutet.

pukan2
21 augusti 2009 · 3 182 Inlägg

fan det är ingen här inne som redan har en färdig byggd 3" dp.

sinaen
22 augusti 2009 · 32 Inlägg

Haha! nä inte jag iaf.

Vars får jag tag på bra dämpare och racekat, ändrör verkar finnas tusentals, fast  med 2.5" anslutning
så dom också?
Och vad ska jag ha? vad är legalt så att säga? en eller två dämpare, eller tio? smile ny på detta

Nu var de ett tag sen jag var under men består inte downpipen av 2 rör? läste nått om turbokonstruktion o de var att de har delat upp cylindrarna i olika "kammare" kanske man kan säga för att få ett så jämt flöde som möjligt? även efter turbon?

Senast redigerat av sinaen (22 augusti 2009)

Volvo 940 Turbo "Yoshii" (1998)
pukan2
22 augusti 2009 · 3 182 Inlägg

sinaen skrev:
Haha! nä inte jag iaf.

Vars får jag tag på bra dämpare och racekat, ändrör verkar finnas tusentals, fast  med 2.5" anslutning
så dom också?
Och vad ska jag ha? vad är legalt så att säga? en eller två dämpare, eller tio? smile ny på detta

Nu var de ett tag sen jag var under men består inte downpipen av 2 rör? läste nått om turbokonstruktion o de var att de har delat upp cylindrarna i olika "kammare" kanske man kan säga för att få ett så jämt flöde som möjligt? även efter turbon?

ljuddämpare är bara att köpa simons största 3" dämpare. kisen finns på dom flesta styling firmor på nättet.

sinaen
22 augusti 2009 · 32 Inlägg

pukan2 skrev:

sinaen skrev:
Haha! nä inte jag iaf.

Vars får jag tag på bra dämpare och racekat, ändrör verkar finnas tusentals, fast  med 2.5" anslutning
så dom också?
Och vad ska jag ha? vad är legalt så att säga? en eller två dämpare, eller tio? smile ny på detta

Nu var de ett tag sen jag var under men består inte downpipen av 2 rör? läste nått om turbokonstruktion o de var att de har delat upp cylindrarna i olika "kammare" kanske man kan säga för att få ett så jämt flöde som möjligt? även efter turbon?

ljuddämpare är bara att köpa simons största 3" dämpare. kisen finns på dom flesta styling firmor på nättet.

Tackar så mycket, behöver jag bara en eller? och när man svetsar ihopa systemet vars ska den sitta?


Racekatt då ingen hum?

Kom på en helcrazy ide annars... kan sätta 3" och svetsa 2 2.5" och 2 katter eller 2 dämpare paralellt big_smile hade sett fräckt ut, men vafan, hur ofta är du under bilen :p

Senast redigerat av sinaen (22 augusti 2009)

Volvo 940 Turbo "Yoshii" (1998)
allenalle snickare
22 augusti 2009 · 612 Inlägg

racekat har ju biltema för 1000 sen har dom nått värre oxså som ska vara till för bankörning e de så svar o kolla i katalogen eller på nätet?

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
pukan2
22 augusti 2009 · 3 182 Inlägg

sinaen skrev:

pukan2 skrev:

sinaen skrev:
Haha! nä inte jag iaf.

Vars får jag tag på bra dämpare och racekat, ändrör verkar finnas tusentals, fast  med 2.5" anslutning
så dom också?
Och vad ska jag ha? vad är legalt så att säga? en eller två dämpare, eller tio? smile ny på detta

Nu var de ett tag sen jag var under men består inte downpipen av 2 rör? läste nått om turbokonstruktion o de var att de har delat upp cylindrarna i olika "kammare" kanske man kan säga för att få ett så jämt flöde som möjligt? även efter turbon?

ljuddämpare är bara att köpa simons största 3" dämpare. kisen finns på dom flesta styling firmor på nättet.

Tackar så mycket, behöver jag bara en eller? och när man svetsar ihopa systemet vars ska den sitta?


Racekatt då ingen hum?

Kom på en helcrazy ide annars... kan sätta 3" och svetsa 2 2.5" och 2 katter eller 2 dämpare paralellt big_smile hade sett fräckt ut, men vafan, hur ofta är du under bilen :p

det räcker med 1 ljuddämpare köp simons största 3" och montera längst bak, katten monterar du där den gamla satt. se till att katten är till för din motorvolym så att du inte köper en för en mindre.

sinaen
23 augusti 2009 · 32 Inlägg

allenalle skrev:
racekat har ju biltema för 1000 sen har dom nått värre oxså som ska vara till för bankörning e de så svar o kolla i katalogen eller på nätet?

Mjaa aldrig hittat inne i en butik men hittade en på 2.5" på deras hemsida, dock så ska jag ha en 3" läser i länken under och håller med lite om att de är en flaskhals om man trycker på en 3" fläns på ett 2.5" system... även om de är billigt så är de inte alltid bäst lösning


http://www.zatzy.com/allmaent/312965-koepa-racekat.html

Här ska finnas en biltema-katalysator med 3" anslutning iaf.

http://www.biltema.se/products/product. … mId=153945
Fast det står inte att denna är sbf-godkänd? hur kan de komma sig?

Billigare än denna..
http://www.biltema.se/products/product. … mId=153943

Senast redigerat av sinaen (23 augusti 2009)

Volvo 940 Turbo "Yoshii" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang