kolfiber från biltema

Ekis!
7 januari 2009 · 1 210 Inlägg

Freddeponken skrev:

Ekis! skrev:
ja men hur va de här nu då kolfiber matta och kolfiber väv var väll inte riktigt samma sak... ????

Jo men kolfibertyg var en annan sak!

så var de! tongue och Biltema säljer???

Torlejf Bilvårdstönt.
7 januari 2009 · 1 109 Inlägg

Ekis! skrev:

Freddeponken skrev:

Ekis! skrev:
ja men hur va de här nu då kolfiber matta och kolfiber väv var väll inte riktigt samma sak... ????

Jo men kolfibertyg var en annan sak!

så var de! tongue och Biltema säljer???

Kolfiberväv.

EDIT: http://www.biltema.se/products/product. … mId=142461

Senast redigerat av Torlejf (7 januari 2009)

Bygger rolig bil. :)
FreddeK
7 januari 2009 ·

Ekis! skrev:

Freddeponken skrev:

Ekis! skrev:
ja men hur va de här nu då kolfiber matta och kolfiber väv var väll inte riktigt samma sak... ????

Jo men kolfibertyg var en annan sak!

så var de! tongue och Biltema säljer???

väv..

FreddeK
7 januari 2009 ·

Ekis...det har med hur fibrerna är flätade, täthet och följsamhet att göra...jag vet, en hel vetenskap. Men det är ju ett rymdmaterial=)

555Subbie
27 augusti 2009 · 22 Inlägg

smile

Har varit å tittat på kolfibermattan på Biltema och den är helt ok!! Kolfibermatta finns ju i olika täthet..och om man ska göra inredingsdetaljer eller drapera med den så är den på Biltema lämplig.....ska själv göra lite kolfiberdetaljer till min bil nu..så det blir ett kul test:)

Rille-K Plåtis
27 augusti 2009 · 948 Inlägg

Har både använt Biltemas grejor och swecomposites grejor.
Bägge fungerar..
Men till större prylar så har jag använt "swecomp"s grejor, den väv jag har där ifrån är mer följsam än biltemas som är ganska stel.
Har både gjutit eget och draperat med bägges matrial, med hyfsat amatör resultat.
Det är inte lätt, mattan/väven är otroligt känslig att jobba/röra. Man förstör lätt mönstret, å det vill man ju inte eftersom man vill klarlacka grejorna så det syns att man har kolfiber.
Prova tycker jag absolut man ska göra om man är sugen. Tänk på använda skyddsklädder med mer bara..

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang