Funderar på att byta min 855 mot en Ford Explorer...

Kenko
3 september 2009 · 264 Inlägg

Ngn som har bra/dåliga erfarenheter av en Explorer? Ska jag byta? Tänkte att de kunde vara en trevlig vinterbil!??

Tack på förhand.




Mvh.

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
Velox
3 september 2009 · 73 Inlägg

Beror säkert på årsmodell men syrran hade 2st -92or, den lite kantigare modellen och de var inte så trevliga i högre farter. Dom funkar säkert bra men var väldigt vingliga, men så är det ju med terrängbilar.
Trevligt ljud i 6an dock wink

Kenko
4 september 2009 · 264 Inlägg

Velox skrev:
Beror säkert på årsmodell men syrran hade 2st -92or, den lite kantigare modellen och de var inte så trevliga i högre farter. Dom funkar säkert bra men var väldigt vingliga, men så är det ju med terrängbilar.
Trevligt ljud i 6an dock wink

Det är en -97 årsm. som e aktuell just nu med en 4,0l v6... Kan tänka mig att den inte går som 855 gör efter vägen, men har dom några svagheter annars? Dom e ju INTE fina men är dom sköna annars att åka i förutom gunget??=P

Senast redigerat av Kenko (4 september 2009)

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
4 september 2009 · 999 Inlägg

Efter faceliften -95 är den snygg faktiskt smile
-97 kom den starkare motorn med kamkedja, den får ofta problem med kedjorna sad
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p1831969

Velox
4 september 2009 · 73 Inlägg

Jo dom var trevliga att åka, lite läskiga i höga farter bara. Men det kan ju ha varit att dom var slut i fjädring eller nåt då dom var billiga i inköp tongue Sen är de inget nöje att få sladd med, de väger ju en bit över 2ton yikes

Dom nyare som du tittar på ser väldigt moderna ut invändigt jämfört med den gamla. Har tyvärr aldrig kört nån.
Jag var själv inne på att skaffa en sån förut men det blev aldrig av. Den enda svagheten jag vet är att automatlådorna inte brukar hålla så bra om man bygger riktig offroadare av den, annars var automaten skön att köra.
Sen går de väl inte helt billigt.. men under 1.5 iaf.

Kenko
5 september 2009 · 264 Inlägg

okej! e de värt att byta not min 855 då??

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
6 september 2009 · 999 Inlägg

Eftersom din Volvo har rullat så långt så är det nog inget jättedumt byte.

Men Explorern är inte lättsåld, det märkte jag förra sommaren. Tog mig 2 månader att få sålt den, även fast den var felfri och bra skick. Kom en och tittade, han köpte som tur var.

Fast en 40 000+ milad 855 144hk är väl rätt kall att sälja den med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang