Motorn går i 10 min sen stannar den!

Lurken_85
24 augusti 2009 · 832 Inlägg

MrLego skrev:

Lurken_85 skrev:
Om spolen vore dålig borde han inte ha gnista när bilen inte startar igen så jag tror ju på något annat. Kanske som Lidborn skriver att kallstarten inte stänger.

Jag hade gnista o soppa kom det fram, tro mig vi bytte allt utan resultat tills Robban kom med förslaget om tändspolen... Trodde totalt att han var o segla nån annanstans men tammetusan så har bilen funkat sen dess utan problem.

Länkar till min "blogg" här för den som vill se:

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=47958

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=48049

Ja det är ju så med bilar man ska aldrig utesluta något för att det inte borde vara felet. tongue Kan ju bli för klen gnista oxå när den gått en stund kanske.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
mrali The Big
25 augusti 2009 · 52 Inlägg

Tja hadde samma fel med en Saab men sen lämnade jag inte och då sa dem att det va fel på Tändkassett.. kolla om det nåt sånt du måste byta kanske

Volvo S40 T4 "LadyInRed" (1998)
peppe_jeppe
25 augusti 2009 · 44 Inlägg

hej. har konstaterat efter en hel dags meckande att det är abolut inget fel på tändningen. bytat tändläges givare utan resultat lika dant spolen. har konstaterat at det är någon stans på bränsle sidan. har kopplat förbi reläet till pumpen utan resultat. men nu är det så att jag hittade två relä under huvuen uppe vid expantions kärlet. kollade på ett kopplingschema där det vissade sig attt ett av reläerna var till insprutningen, men frågan är då vilket av dom två är det? exakt samma nummer på båda två. tycker detta verkar mest troligt fel just nu.

har du inte power nog så kan du gå hem..
Volvo 945 ltt "the red bird" (1996)
AlvereZ
25 augusti 2009 · 787 Inlägg

Upprepar mig igen då. Byt Tändmodul.

Fredrik89 Bilmekaniker
9 september 2009 · 274 Inlägg

hittade du felet? bara lite nyfiken wink

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
peppe_jeppe
9 september 2009 · 44 Inlägg

nej du det gjorde jag inte. misstänker att det ligger i kabel harvan.så jag har börjat slakta ner den nu,

har du inte power nog så kan du gå hem..
Volvo 945 ltt "the red bird" (1996)
Fredrik89 Bilmekaniker
9 september 2009 · 274 Inlägg

trökigt... vi hade en bil på verkstan där härvan brunnit under golvet pga mkt hög avgastemp sad tog ett tag innan vi hitta de tongue

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Mercedesturbodiesel Sothora <3
9 september 2009 · 1 201 Inlägg

AlvereZ skrev:
Upprepar mig igen då. Byt Tändmodul.

här ska du lyssna!

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang