Honda civic extraktor?

Filcon
9 september 2009 · 7 Inlägg

Ska tydligen sitta en topp från en 1,6 på min 1,5 motor så undrar ja om ett extraktor passar från en 1,6:a? och hur kollar jag att det är en 1,6 topp och inte en 1,5?

Tacksam för svar!!

MVH

caromania Forummoderator
9 september 2009 · 9 296 Inlägg

Ja då har du väl d16topp på antar jag. Alla sk ebaygrenrör passar, de som kallas Civic/crx 88-00 då de är avsedda för d16a6. Sedan är ju frågan var främre röret hamnar i förhållande till dit originalavgas, men det antar jag att du kan lösa då.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Filcon
9 september 2009 · 7 Inlägg

Okej tack, ja det ska byggas om igen ändå så de e ingen fara med det, vad är en d16a6 då? (kan inte så mycke om honda så är tacksam för alla svar) men du vet inte hur man kollar om det är en 1,6 topp jag har? vet ju inte om det stämmer som han sa

caromania Forummoderator
9 september 2009 · 9 296 Inlägg

D16a6 satt i civic 1.6i i den modellen du har, 107hk och ganska pigg.

Faktiskt ingen aning om den toppen passar på d15, men det är väl troligt då mycket av Honda D-serie är utbytbart. Extraktorn passar för övrigt både på D15 o D16 så där är det inga problem.

Enda olikheten är om man har en dohc-motor antingen zc1 eller d16a8/a9/z5. Då passar inte extraktorn till 100% även om det funkar. Men det spelar ingen roll för dig för du har ingen sån motor utan du har singelkam.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Filcon
10 september 2009 · 7 Inlägg

Tack för all info, jag ska nog få ihopa det smile

Senast redigerat av Filcon (10 september 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang