Kamrem... hur vet man?

Patrik_1975
10 september 2009 · 32 Inlägg

Hur vet man att kamremmen börjar bli kass?
Hörs det? Märks det?
Andra symptom?

turboforssen Telge Drifting Team
10 september 2009 · 5 398 Inlägg

på vissa kan man se att den är sliten smile är du osäker på om den är bra eller dålig så byt den smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
henke_99 Offroad Racing
10 september 2009 · 3 122 Inlägg

Oftast märker man det inte, eftersom den ska bytas långt innan det finns risk att den går av... (brukar bli så besvärligt o dyrt annars...)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
pampers138 Har alltid rätt!
10 september 2009 · 689 Inlägg

inte spec vettiga svar så jag ställer upp smile


Du ser på remmen om den har "ränder" på den "blanka" sidan. Det ser ut som slitmärken.
Du ser också på om den har sprickor eller är lite gnagd på sidan av remmen.

mvh

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
Daavvee
10 september 2009 · 49 Inlägg

Jag håller helt med turboforssen. Har du inte en aning om hur långt remmen gått så ska du byta den ganska så snart. Du vill inte att den ska gå av wink

Volvo S40 "T4" (1998)
Patrik_1975
10 september 2009 · 32 Inlägg

grejen är att jag har köpt en bil importerad... alla kvitton & servicehandlingar är på tyska big_smile ...ska kika under huven imorgon & ge mig på en google translate smile
Tack för svaren!

JaggaChafen Tesla Senior Technician
10 september 2009 · 2 307 Inlägg

Patrik_1975 skrev:
grejen är att jag har köpt en bil importerad... alla kvitton & servicehandlingar är på tyska big_smile ...ska kika under huven imorgon & ge mig på en google translate smile
Tack för svaren!

Underlättar ju om du säger vad det rör sig om för bil vad det e för årsmodell osv.

Kammremmar e av gummi å skall bytas båda pga slitage mao KM å eftre ålder då dom torkar ut. Olika bilar har olika intervall å vissa går utan problem långt över intervallen andra håller sällan en meter extra (läs renault)

Om du inte e hundra procent säker på att remmen e bytt å du har lust att ha bilen levande hade jag bytt den fortare än ögat

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang