Toyota Supra Motorbyte...?

Shorty666
18 februari 2007 · 362 Inlägg

bumpe skrev:

Shorty666 skrev:

Shorty666 skrev:
Hmmm...  De verkar ju rätt otroligt för de svenska rekordet på att byta växellåda i en Ascona B ligger på 25 minuter...

Vänta lite... ja hade jävligt fel... Det Rekordet ligger på 5,5 minut.... Sorry...

Haha, jävlar, 5.5 minut! Hur fan går det till? Har plockat ut och i låda på 35-40 min som bäst...

De var en kille (Gubbe nuförtiden) härifrån som var rallymekaniker åt en stressad förare smile
Dom tog tid från det att han låg under bilen till sista bulten var dragen... Han hade allstå alla verktyg och grejjer tillgängliga hela tiden... Sen är ju en fyrpet-opellåda inte direkt skitsvår annars heller...   Dom brukade köra såna mekaniker tävlingar på -80 talet gamm-rävarna big_smile  Som den gången min fd. chef tvingade sin kartläsare att sitta i skuffen å dunk-tanka på transportsträckorna big_smile Men de e offtopic smile

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
damirshark
18 februari 2007 · 180 Inlägg

Vi va ju 5 st skit duktiga mekaniker och skulle bytta motor på en M5-a det tug oss nästan 5 tim, själva motor bytte tar inet så mycket tid ca-1.5 tim. men el grejor och all olja och skall man ställa in allt det tog tid.. men supramannen det vill jag se motor bytte på 45min... dra de med rödluvan också ...

ARPAnet
18 februari 2007 · 151 Inlägg

damirshark skrev:
Vi va ju 5 st skit duktiga mekaniker och skulle bytta motor på en M5-a det tug oss nästan 5 tim, själva motor bytte tar inet så mycket tid ca-1.5 tim. men el grejor och all olja och skall man ställa in allt det tog tid.. men supramannen det vill jag se motor bytte på 45min... dra de med rödluvan också ...

Tack... då är det inte bara jag som låter dum i huvudet när jag sejer nej till killen som berättade detta för mig wink

smr Avstängd
12 september 2009 · 74 Inlägg

Hej

Nu är det så att det jag som är Supramannen, denna historia har aldrig hänt..smile

mannen666666 preem pump
12 september 2009 · 836 Inlägg

Smr2 skrev:
Hej

Nu är det så att det jag som är Supramannen, denna historia har aldrig hänt..smile

men men... du har ju ingen supra big_smile

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
smr Avstängd
13 september 2009 · 74 Inlägg

mannen666666 skrev:

Smr2 skrev:
Hej

Nu är det så att det jag som är Supramannen, denna historia har aldrig hänt..smile

men men... du har ju ingen supra big_smile

Har jag visst..smile..2 stycken faktiskt

Stefan Varberg Supraman
13 september 2009 · 2 300 Inlägg

Smr2 skrev:
Hej

Nu är det så att det jag som är Supramannen, denna historia har aldrig hänt..smile

Låter som avslutningen på urban legends när dom ska berätta vad som e sant eller inte. smile

Har du något rekord på det snabbaste motorbytet ni gjort.
från första bulten till att motorn e startad?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Noxxer
13 september 2009 · 1 482 Inlägg

Byta en motorn på under timmen är ju inte specielt svårt förutsatt att man meckat med motortypen mycket innan.

Dvs man vet alla knep, har alla specialverktyg och vet hur allt ska sitta.
Om man nu va en grupp på 4 pers så går det nog ruskigt fort.

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang