Köpråd: Söker en billig rwd bil?

marcus1
13 september 2009 ·

Finns det någon billig bra bil som man kan åka på ställ med i vinter men som också kommer klarar det på vått underlag i sommar ?? kom med förslag osv. vill inte ha en 740 gl som ser ut att välta i svängarna smile

t5-r micke
13 september 2009 · 301 Inlägg

har en omega 2,6cd över om du är sugen..
ska i dagarna byta klumpen till en med lamelldiff..
bara att pma vid intresse..

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Karl-Bertil
13 september 2009 · 518 Inlägg

318is -90 kanske , eller en 200sx s13

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
marcus1
13 september 2009 ·

Karl-Bertil skrev:
318is -90 kanske , eller en 200sx s13

nja bmw då kanske, 200 vill jag inte ha

Senast redigerat av Arenwik (13 september 2009)

MilleN
13 september 2009 · 9 108 Inlägg

Omega 3000 är riktigt sladdvänlig och väldigt lätt att kontrollera på ställ efter ställ pga längden mellan hjulparen och bra kraftöverföring och väghållning. Går att få till vettiga priser med, det farligaste på dom är rost i trösklarna.

Har haft väldigt många 2,0 som vinterbilar och dom är klockrena så länge det är snö wink 2,6 är ok med sina 150hk men tyvärr ingen lamelldiff som på 3000, dock kan man slänga upp dom fint i rondeller när det är lite blött wink.

BMW e34-e36 är ett annat alternativ. e30 gillar många men jag tycker den har alldeles för kort hjulbas för att få kontrollerade retursladdar. Har testat 740 också som är allas favorit men även där tycker jag det brister mycket i kontroll pga avsaknad av väghållning original.

Batta
13 september 2009 · 1 353 Inlägg

håller med Millen där,
En E34 är jävligt sköna att hänga upp på ställ! smile

Tar du en 525'a med lamelldiff så går det även på torr asfalt om du är riktigt aggressiv ^^

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
DirektorIsaksson
13 september 2009 · 191 Inlägg

E34 och bmw överhuvudtaget kan jag rekomendera av egen erfarenhet:)

Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
IceEyes Varningar: För många..
13 september 2009 · 2 552 Inlägg

Mercedes 190, sjukt roliga att åka brett med smile

Eller möjligtvis Ford Sierra, också roliga bilar att leka med.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Moparboy440
13 september 2009 · 4 682 Inlägg

vad räknar du som billig?

LoudPipes
13 september 2009 · 58 Inlägg

Ford sieera å ford scorpio är ju billiga, finns ju med v6a som är rätt så trevlig motor.
En sänkt 240 funkar fint på vintern också, orginalhög volvo blir för vingligt.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?
Rquired Allmänt envis
13 september 2009 · 12 512 Inlägg

MilleN skrev:
Omega 3000 är riktigt sladdvänlig och väldigt lätt att kontrollera på ställ efter ställ pga längden mellan hjulparen och bra kraftöverföring och väghållning. Går att få till vettiga priser med, det farligaste på dom är rost i trösklarna.

Har haft väldigt många 2,0 som vinterbilar och dom är klockrena så länge det är snö wink 2,6 är ok med sina 150hk men tyvärr ingen lamelldiff som på 3000, dock kan man slänga upp dom fint i rondeller när det är lite blött wink.

BMW e34-e36 är ett annat alternativ. e30 gillar många men jag tycker den har alldeles för kort hjulbas för att få kontrollerade retursladdar. Har testat 740 också som är allas favorit men även där tycker jag det brister mycket i kontroll pga avsaknad av väghållning original.

Håller med MilleN, mycket välskrivet inlägg smile

E30 är väldigt mycket busbil i karaktären, men lika stabil som de större är den inte. Tror det kan ha att göra med att E30 inte har neutral viktfördelning på samma vis som de nyare, den är helt enkelt lätt i röven och tung där fram. Båda E34 och E36 är väldigt neutrala och stabila på sladd, en sådan kan jag rekommendera.

Fyrorna är snåla, men för att det ska gå att köra på ställ utan att pressa allt för mycket behöver du nog en sexa. M50 som sitter i dessa två (E36 och E34) är väldigt slitstark.

Dock kan det vara svårt att hitta en billig Bmw som inte varit hårdkörd, vet inte om Opel är bättre på den punkten?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Slash Saabifierad
13 september 2009 · 2 026 Inlägg

Ford Sierra, kvicka, lätta och enkla att sladda med cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Nisse1
13 september 2009 · 175 Inlägg

Rquired skrev:

MilleN skrev:
Omega 3000 är riktigt sladdvänlig och väldigt lätt att kontrollera på ställ efter ställ pga längden mellan hjulparen och bra kraftöverföring och väghållning. Går att få till vettiga priser med, det farligaste på dom är rost i trösklarna.

Har haft väldigt många 2,0 som vinterbilar och dom är klockrena så länge det är snö wink 2,6 är ok med sina 150hk men tyvärr ingen lamelldiff som på 3000, dock kan man slänga upp dom fint i rondeller när det är lite blött wink.

BMW e34-e36 är ett annat alternativ. e30 gillar många men jag tycker den har alldeles för kort hjulbas för att få kontrollerade retursladdar. Har testat 740 också som är allas favorit men även där tycker jag det brister mycket i kontroll pga avsaknad av väghållning original.

Håller med MilleN, mycket välskrivet inlägg smile

E30 är väldigt mycket busbil i karaktären, men lika stabil som de större är den inte. Tror det kan ha att göra med att E30 inte har neutral viktfördelning på samma vis som de nyare, den är helt enkelt lätt i röven och tung där fram. Båda E34 och E36 är väldigt neutrala och stabila på sladd, en sådan kan jag rekommendera.

Fyrorna är snåla, men för att det ska gå att köra på ställ utan att pressa allt för mycket behöver du nog en sexa. M50 som sitter i dessa två (E36 och E34) är väldigt slitstark.

Dock kan det vara svårt att hitta en billig Bmw som inte varit hårdkörd, vet inte om Opel är bättre på den punkten?

Helt klart lättare wink Min köptes av en gubbe på 50 år smile
Omega B tycker jag är kanon och hänga med, funkar på grus, snö, tom asfalt om man våldar smile
Nu pratar jag om 16v, sexorna har jag ingen erfarenhet men de ska gå rätt så friskt vad man hört!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang