Drar runt startmotorn segt på en Opel 2.2CIH

gulleponken
15 augusti 2006 · 174 Inlägg

Har en Ascona med Rekord 2.2l CIH motor i som jag har satt dit en 2.0l topp på...
Jag har lite bekymmer med denna då jag ska dra runt motorn med startmotorn... Om jag har tändstiften i så orkar den knappt dra runt motorn ens med en starthjälp påkopplad... Men om jag inte har några tändstift så går det hur fint som helst... Vi har även bytt kablar till startmotor och jord mellan motor till mkt grövre än dom som sitter där orginal(50cm2 & 70cm2) så några spänningsfall bör inte finnas... Skulle bli väldigt glad om någon kunde ge ett tips som gjord så att jag fick det att funka som det ska... Förresten ifall det är någon som kör eller har kört med en 2.0 topp på en 2.2l motor och vet på ett ungefär hur mkt komp det blir skulle oxå väldigt gärna kunna få skriva det...

Tack på förhand//Dennis

Drönirettab
15 augusti 2006 · 21 761 Inlägg

Det låter som att det har blivit för hög kompression i motorn. Med tanke på vilka kablar som sattes dit så kan man räkna bort spänningsfall. Du skulle kunna mäta kompet med en kompmätare för att se hur högt det är.
Gick startmotorn bra innan du bytte toppen?

gulleponken
15 augusti 2006 · 174 Inlägg

jaa kan hända att det blev för mkt komp men ja tycker inte de borde bli så mkt skillnad mellan 2.2 o 2.0 topparna i vilket fall... vet ej ifall den gjorde de... köpte den som nerplockat projekt...

RWD_4_FUN A F*****G IDIOT
17 augusti 2006 · 14 Inlägg

Kompen borde inte bli för hög, om jag inte minns fel är det 4-5 cc volym skillnad i topparna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang