Bmw 318is e30 tappar kraft ju varmare den blir.

Yokto
4 september 2009 · 31 Inlägg

Tjo hoppas någon kan hjälpa mig med ett irriterade problem.

motorn tappar kraft ju längre jag kör den, ungefär som den tappar hästar från 140hk till 50hk sakta men säkert ju längre man pressar den. blir även svårare att varva, tillslut orkar den inte varva ur alls och får "varvstopp" på lägre och lägre rpm ju längre man kör.
Stänger man sedan av bilen och låter den vila i 5 minuter så har den sina 140hk igen... ett tag iaf, tills det blir samma sak igen... :/

brukar även vara mer drag på halvgas men när man trycker fullt så "motar" den och tappar kraft.

Inga problem med temperaturen, nålen håller sig klistrad i mitten där den skall vara.
bilen ryker inte.
har nytt Bränslefilter, motorolja, oljefilter och nya tändstift.
Har rengjort lmm och div kontakter.

bara att fråga om det var någon info jag missade.

Ös på med vad som kan vara fel, så kanske vi får ordning på detta :)

Bmwjonte
4 september 2009 · 114 Inlägg

testa och känn på tändspolen när den krånglar!

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!
Yokto
6 september 2009 · 31 Inlägg

Har kännt på alla tänddelar och känner inget spec, de är inte för varma eller så...

ascona-tic
6 september 2009 · 1 497 Inlägg

Kan det vara något med avgassystemet typ katt som är kass eller ljuddämpare som är igensatt?

Opel Ampera (2012)
Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Yokto
7 september 2009 · 31 Inlägg

tja, avgasystemet är lite intryckt på undersidan så det blir som en halvmåne :S, hade tänkt fixa nytt efter jag fixat motor problemet. men borde den inte vara seg från start då liksom en strypt moped?
Tycker inte avgaserna lär expandera så pass mycket att det blir "varvstopp" på bilen efter den blir varm men går som ett spjut i typ 10-15 minuter innan. men jag kan ju ha fel... :P

Senast redigerat av Yokto (7 september 2009)

Batta
7 september 2009 · 1 353 Inlägg

Hade samma fel på min 525'a ett tag, då var det stopp i mellanljudämparen, men det fixade bilen av sig själv tillslut när ljuddämparen sprack i gaveln ^^ då gick det skitbra sen smile

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Yokto
15 september 2009 · 31 Inlägg

En följdfråga på det, Hur kommer det sig att när man stänger av bilen under en kort stund att det går som attan igen då, borde det inte vara en konstant motning när avgasystemet är igentäppt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang