Xenon HID Volvo 240 ej löst men gett upp :)

kricka_
28 september 2009 · 168 Inlägg

Tjenare.

Nu är de såhär att jag har Xeon konverterat min bil och när jag lampbrytaren på 0an och tex blinkar med helljusen så slocknar eller så byter mina extramätare färg och min ytter och innertemp mätare piper till. Sen om jag lägger lampbrytaren på 1an så slocknat eller så byter mätarna färg. Kan de möjligtvis vara så att xeonet ger nån slags störning till dom?

Senast redigerat av kricka_ (26 oktober 2009)

Volvo 240 "Våfflan" (1980)
Volvo V70 D3 "R-Design" (2011)
unreal-THR
28 september 2009 · 24 Inlägg

låter som att det tar ström så att ljuset på mätaren ändrar färg på grund av volt skillnaden.

"Buhu.. Den Dumma Saab-Bögen Sa Att Min 740 är Ful"
Gizmojohan
28 september 2009 · 3 295 Inlägg

det drar mer ström i startögonblicket.

kricka_
28 september 2009 · 168 Inlägg

Slave_joe skrev:
det drar mer ström i startögonblicket.

Just ja! det var så de var smile Då kanske man skulle ta å trimma upp generatorn en aning. Heter de möjligtvis laddningsrelä den som sitter i generatorn? Som man kan byta ut mot en annan för å få bättre ladd?

Volvo V70 D3 "R-Design" (2011)
Volvo 240 "Våfflan" (1980)
blacken
28 september 2009 ·

kricka_ skrev:

Slave_joe skrev:
det drar mer ström i startögonblicket.

Just ja! det var så de var smile Då kanske man skulle ta å trimma upp generatorn en aning. Heter de möjligtvis laddningsrelä den som sitter i generatorn? Som man kan byta ut mot en annan för å få bättre ladd?

Jupp det heter den, men vill du ha mera mos i generatorn så får du hysta in en generator som har mera "Ummph" (ampere)..

Senast redigerat av blacken (28 september 2009)

kricka_
28 september 2009 · 168 Inlägg

blacken skrev:

kricka_ skrev:

Slave_joe skrev:
det drar mer ström i startögonblicket.

Just ja! det var så de var smile Då kanske man skulle ta å trimma upp generatorn en aning. Heter de möjligtvis laddningsrelä den som sitter i generatorn? Som man kan byta ut mot en annan för å få bättre ladd?

Jupp det heter den, men vill du ha mera mos i generatorn så får du hysta in en generator som har mera "Ummph" (ampere)..

Jo men tror de ska räcka med en större laddrelä smile Månne om dom går att byta sj ?

Volvo V70 D3 "R-Design" (2011)
Volvo 240 "Våfflan" (1980)
YipYip
29 september 2009 · 308 Inlägg

Xenon ballasten skickar ut ca 23 000 Volt när den tänder lampan. Det kan nog fucka upp det mesta smile
Men det måste väl ändå märkas om du har bilen igång att varvtalet sviktar när generatorn sackar?

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
blacken
29 september 2009 ·

kricka_ skrev:

blacken skrev:

kricka_ skrev:

Just ja! det var så de var smile Då kanske man skulle ta å trimma upp generatorn en aning. Heter de möjligtvis laddningsrelä den som sitter i generatorn? Som man kan byta ut mot en annan för å få bättre ladd?

Jupp det heter den, men vill du ha mera mos i generatorn så får du hysta in en generator som har mera "Ummph" (ampere)..

Jo men tror de ska räcka med en större laddrelä smile Månne om dom går att byta sj ?

Inte att rekommendera skulle det till nöds finnas ett "större" så skulle du bara elda upp generatorn för den är inte byggd för att leverera den effekten. Så byt till generator en som är starkare (större) mycket skojigare i längden tro mig..smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang