Webbtest visar om datorn är säker

alain www.bimmerpower.org
29 september 2009 · 3 995 Inlägg

Är din dator säker mot angrepp via internet?
Statliga Post och telestyrelsen, PTS hjälper konsumenterna att svara på den frågan.
I dagarna lanseras en ny version av webbvertygget Testa datorn (www.testadatorn.pts.se).
Testet uppges täcka in alla aktuella säkerhetsrisker.
Det tar ett par minuter att göra och fungerar med Windows, Mac OSX och linux.
Källa: GP konsument.
Jag testade den och som tur har jag inget problem med mina datorer.
Hur har du det med dina datorer?

Senast redigerat av alain (29 september 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
ZonaX Svetsare
29 september 2009 · 3 150 Inlägg

OBS  Länken innehåller virus!!          Skämtar bare  tongueP   Min visade heller inte på nåra svagheter!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
kolvas
29 september 2009 · 4 001 Inlägg

självklart har min säkerhetsbrister, det är ju för f*n Pyttemjuk som gjort OS:et

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
christofer_k Vorsprung durch Technik
29 september 2009 · 2 432 Inlägg

Inga svagheter hittades i din dator .. kör med  Eset nod 32 antivirus 4  och  peerguardian 2  med peerguardian så kmr jag inte enns in på vissa sidor:D

Brandis Diktator
29 september 2009 · 968 Inlägg

Inga svagheter hittades i din dator... har inget virus program...bra skit...

Mac OSX leopard

Malabar
29 september 2009 · 164 Inlägg

alain skrev:
Är din dator säker mot angrepp via internet?
Statliga Post och telestyrelsen, PTS hjälper konsumenterna att svara på den frågan.
I dagarna lanseras en ny version av webbvertygget Testa datorn (www.testadatorn.pts.se).
Testet uppges täcka in alla aktuella säkerhetsrisker.
Det tar ett par minuter att göra och fungerar med Windows, Mac OSX och linux.
Källa: GP konsument.
Jag testade den och som tur har jag inget problem med mina datorer.
Hur har du det med dina datorer?

Bra tråd, Alain...smile

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
Slash Saabifierad
29 september 2009 · 2 026 Inlägg

Det är nu man kommer få ett mejl: Hej vi kommer ifrån antipiratbyrån och vi har fått indikationer av en sida som vill vara anonym på att du har lite programvaror på din dator som har tvivelaktiga licenser så vi ber er därför att redogöra dessa programvarors ursprung. Vi noterar dessutom att du har ett okänt antal musikfiler (så kallade MP3) som inte köpts via Appelstore eller någon legitim sida som tillhandahåller denna tjänst så vi skulle även vilja veta vart dessa kommer ifrån hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
sirmiro Double-Unicorn Rider
29 september 2009 · 2 486 Inlägg

där kom sidan där man omedvetet drar ner programmet de vill ha från frankrikes sida så de ser allt man gör på datorn. wink
Jag testar det inte, vet att min dator har vissa stora svagheter men jag vet även hur jag täpper till dem...

Nexius
29 september 2009 · 414 Inlägg

inga brister här

Linux Ubuntu

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
Waho Allmänt Jobbig
29 september 2009 · 1 200 Inlägg

Min dator måste ju vara sämst, ja kan inte ens få länken att funka ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Abeed Pekabow i can see u
29 september 2009 · 644 Inlägg

samma här big_smile hahahhaah fast jag har en Grym dv3500

FjunFlas
29 september 2009 · 88 Inlägg

Waho skrev:
Min dator måste ju vara sämst, ja kan inte ens få länken att funka ^^

haha då är vi tvåsmile

Rquired Allmänt envis
29 september 2009 · 12 512 Inlägg

Med de inställningar och den paranoia jag har så tror jag inte där är många luckor i min dator. Fast jag är rätt övertygad om att i allmänhet är det användaren som är den största luckan i säkerheten. tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mortalis VW-nörd?
30 september 2009 · 4 332 Inlägg

"Säkerhetstesterna visar dock inte om du har ett antivirusprogram och brandvägg, eller om du har uppdaterat ditt operativsystem och din webbläsare. Detta är naturligtvis också viktigt för datorsäkerheten. "
Vilket gör hela testet totalt oanvändbart egentligen.

Verkar bara vara att de kollar om man har öppet vissa portar, och om man svarar på ping replys osv. Bara skit.

Senast redigerat av Mortalis (30 september 2009)

Wanegardh Asgammal medlem.
30 september 2009 · 2 246 Inlägg

Nä mitt Peerguardian ville inte öppna den sidan så då skiter jag i det.
Misstänksamt.

Sushikocken Sleeper
30 september 2009 · 3 084 Inlägg

http://media.bestofmicro.com/dsl-modem-condom,6-M-193342-13.jpg
Det är absolut bästa skyddet det slår norton nod32 kaspersky bitdefender zonealarm mfl tillsammans, med hästlängder.
ps dessutom är kabeln lätt att rycka ur om det mot förmodan blir ett maskhål

Senast redigerat av Sushikocken (30 september 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang