Köra bil utan glasögon

master_-
30 september 2009 · 730 Inlägg

Ser du inte bra utan galsögon ge då fan i och kör bil.
Är ju inte direkt så att du är ensammen på vägen.

Tycker det är ganska självklart att man skiter i o sätta sig i bilen och köra när man ser dåligt!!!

Senast redigerat av master_- (30 september 2009)

Muttley
30 september 2009 ·

De är lustigt de med tvång om glasögon/linser.  När jag kör privat bil så behöver jag inte ha det, när jag kör taxi är de tvång på att jag har det.

Men de är rätt dumt och köra om man ser rätt dåligt.

Kesler
30 september 2009 · 3 650 Inlägg

bara skaffa ett par glasögon med vanligt glas när du ska till sunsvall lr va de nu va..men söeriöst, bli av med lappen för att du inte har glasögon, var väl att ta i hah

MilleN
30 september 2009 · 9 108 Inlägg

Snackade med en lärare om det idag och han visste inget konkret men han kunde tänka sig att om det nu hände en olycka pga oaktsamhet så kunde man antagligen åka dit för vårdslöshet. Detta är ju bara vad han trodde nu men hade varit intressant att få fakta på det.

JohnWayneGacy
30 september 2009 · 23 Inlägg

Inte nog med att det finns 14 000 fyllon på våra vägar varje dag...

Att polisen tar dig är nog det minsta du behöver bekymra dig för om du ser så dåligt som du säger. Det finns betydligt värre saker som kan hända än så.

Rock-Star
30 september 2009 · 2 982 Inlägg

står i mitt körkort att glasögon är ett krav, dock hr jag kört utan sedan 2002...utan problem
grunden till detta är att jag inte är van med glasögon och blir lätt stirrig och stressad med glasögon på.

Senast redigerat av Residence (30 september 2009)

Hedning Fd Bannad
1 oktober 2009 · 657 Inlägg

Jag har inga problem att köra bil uttan, det är väll mest på kvällen det blir jobbigt.

det stpr inte på lappen, men det står på lämpan (har inte skickat in foto till mörkortet ännu, men det finns ju i registret,)

att ja ser dåligt jusst nu är nog trollligenn på all öl dom rinner omkrinh i mina ådror just nu, ursäktra för forumfylleriet.

Mvh Manne Pe

Märkesbög
Decibel
1 oktober 2009 · 2 911 Inlägg

Verkar vara väldigt olika med markeringen på kortet.

Jag som knappt ser något utan glasögon har ingen markering på kortet. Ser 0 på ena ögat och 0.4 på andra.
Dock godkänt med brillor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang