Värmeelektroder i bakruta samt torkarmotor bak!!!

The_Fjun Målarkludd
22 augusti 2006 · 13 Inlägg

HJÄLP!!!

Köpte mig en gammal Golf GT -86... Nu till hösten så hade det varit bra om torkarmotorn i bak funkade?

Detsamma gäller för defroster på bakrutan... Jobbigt med all dimma...

Tyvärr är jag totalt ohändig när det gäller bil el... Så HILFE!!! Please!!!

Har man ingen karaktär får man skaffa sig levnadsregler!
precision
22 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

möjligt att det är torkarmotor\eller kontakt till motorn som är oxiderad \eller kabelbrott.

kan vara mkt .säkring?

gör en lite koll på om motorn fungerar genom att köra den med ett batteri . om den fungerar så är det bara börja leta efter kabelbrott \oxiderade kablar \kontakter

The_Fjun Målarkludd
22 augusti 2006 · 13 Inlägg

Ska testa...

Säkringen vet jag redan nu att det inte är...

TACK!!!

Du har ingen aning om hur det ligger till med "Värmeslingan" i bakrutan också? Kan det möjligtvis vara samma prob?

Senast redigerat av The_Fjun (22 augusti 2006)

Har man ingen karaktär får man skaffa sig levnadsregler!
precision
22 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

jag har faktist aldrig vart i o grejjat med värmeslingor  . någon som vet kommer säkert skriva snart

Drönirettab
22 augusti 2006 · 21 761 Inlägg

Eftersom det är en lite äldre bil så har nog det blivit en del rost och oxidation vid och inuti torkarmotorn, som precision säger, det är inte ovanligt.

När det gäller elslingorna på bakrutan så kan du leta reda på pluskabeln till slingorna och mäta mellan den kontakten och en jordpunkt om det kommer spänning fram dit. Om det kommer spänning fram dit så kan slingorna vara trasiga, annars kan du kolla strömbrytaren om det finns spänning där. Mät i så fall före och efter strömbrytaren.

The_Fjun Målarkludd
22 augusti 2006 · 13 Inlägg

Tackar som ödmjukast... NU har jag mycket mer koll på vad jag kan göra för att få det att funka! Tackar tackar!!!

Har man ingen karaktär får man skaffa sig levnadsregler!
The_Fjun Målarkludd
22 augusti 2006 · 13 Inlägg

Felet lokaliserat... Kabelbrott!!!

Tack för hjälpen!!!

Har man ingen karaktär får man skaffa sig levnadsregler!
precision
22 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

så där ja smile bra att de löste sej så smidigt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang